Nexus 6 و ویژگی نور اعلان LED پنهان آن

Nexus 6 و ویژگی نور اعلان  LED پنهان آن
  • 1393/9/1
  • زهرا معبودی
  • 1

اگر دقت کرده باشید مدت هاست گوشی ها و دستگاه های هوشمند به جای استفاده از تکرار اعلان صوتی هنگام رسیدن پیام ها یا داشتن تماس های از دست رفته یا میس کال ها، از نور اعلان LED استفاده می شود که می تواند مزایای خاص خود را داشته باشد و البته این اتفاق جالبی بوده است. از سمتی گوکل در دستگاه های  Nexus خود همیشه این ویژگی را بکار می برده و این نشان می دهد که گوگل به این چراغ چشمک زن علاقه زیادی دارد اما باید بگوییم که گاهی اوقات دوست ندارد که کاربران از آن استفاده کنند و به همین خاطر آن را پنهان می کند تا کاربران توجه به آن نداشته باشند.

Nexus 6

البته علت این امر چنان مشخص نیست اما مکان قرار دادن ال ای دی نوری این دستگاه حاکی از این است.  البته کاربرانی که گوشی های خود را روت کرده اند می توانند با این اعلان کار کنند ولی کاربران عادی خیر!

اگر کمی به محل قرار گرفتن این نور ال ای دی توجه کنید متوجه می شوید که محل قرار دادنش از سمت گوگل محل عجیب و غریبی است. این ویژگی در کنار اسپیکر و بخش توری مانند آن قرار گرفته است. همانطور که گفته شد شما تنها زمانی می توانید آن را در اختیار داشته باشید که گوشی خود را روت کرده باشید مگر نه اگر یک کاربر عادی و ساده باشید هرگز نمی توانید از این قابلیت استفاده کنید.

Nexus 6

برخی از کاربران حتی بعد از روت کردن هم اعلام کرده اند که برخی از نرم افزار ها با این نور هشداری رابطه برقرار نمی کنند و بنابراین میزان دسترسی کمی برای کاربران وجود دارد.

هر چند این ویژگی در واقع از نوع RBG است اما در برخی موارد تشخیص رنگ ها هم با مشکل مواجه می شود که می توان گفت دقت چندانی در آن وجود ندارد.

Nexus 6

البته پنهان بودن این ویژگی اتفاق جدیدی در دنیای گوشی ها و سیستم های هوشمند نیست چرا که اخیرا شاهد این رویداد در موتورلا بودیم. در سیستم های MOTO X جدید و قدیمی تر هم این ویژگی درست وجود داشت به طوری که فقط وقتی باطری در معرض تخلیه کلی بود این چراغ نورانی اعلانی شروع به کار می کرد و هنوز هم که هنوز است به قوت خود باقی است.

Nexus 6

به هر حال نکته ای که در مورد نکسوس وجود دارد این است که این ویژگی به طور کلی در حال کار کردن است و وجود دارد هر چند برای دسترسی به آن باید کمی به دردسر روت کردن افتاد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *