ارزیابی و معرفی ساعت Apple و مهمترین ویژگی های آن

ارزیابی و معرفی ساعت Apple و مهمترین ویژگی های آن
  • 1393/9/12
  • س مطلبی
  • 0

امروزه تکنولوژی موبایل ها به صورت مداوم در حال پیشرفت و به روز رسانی است. گوشی های موبایل دارای امکانات زیادی هستند از قبیل اپلیکیشن های ترجمه متن و نشان دادن وضعیت آب و هوا و بازی ها و سرگرمی ها و…. اما از ابتدایی ترین امکانات یک گوشی تلفن همراه نشان دادن ساعت و زمان بوده است. در این میان ساعت های مچی کاربرد کمتری پیدا کرده اند و گویی در میان این فناوری ها گم شده اند. در حقیقت ساعت apple ابزاری جدید برای کاربردی کردن و بازگشت دوباره ی ساعت های مچی است.

شرکت apple توجه خود را معطوف کرده به مچ دستان ما تا با الهام گرفتن از ساعت های مچی سنتی محصول جدید خودش را بسازد. اما چرا؟

به اعتقاد ما اکثر انسانها تمایل دارند زمانی که نیاز به دیدن زمان دارند با صرف کمترین زمان به این سوال پاسخ بدهند. برای توضیح بیشتر باید بگوییم بیشتر ما تمایل داریم ساعت را با یک نگاه از روی مچ دستمان بخوانیم نه اینکه گوشی هوشمندمان را از جیبمان بیرون بیاوریم و پس از صرف زمان و باز کردن قفل ها و غافل شدن از محیط اطراف بفهمیم ساعت چند است!

دقت کنید apple در این فناوری به ما کمک می کند تا از جهان اطراف غافل نشویم و زمان را برای گشتن به دنبال گوشی در جیبمان و نگاهمان را از اطرافمان از دست ندیم.

به اطراف خودت نگاه کن ببین چه چیزی را می بینی!!!!

امروزه ما مدام از طریق مانیتور گوشی هایمان در حال ارتباط و تعامل با دوستان و آشنایان و اطرافیانمان هستیم و این کار واقعا جذاب است اما ما واقعا آنها را نادیده می گیریم و حقیقت تلخ این است که این نادیده گرفتن در مورد خانواده هایمان هم اتفاق می افتد.

ما application های وضعیت آب و هوا را قبل از اینکه حتی نگاهی به آسمان بیاندازیم چک می کنیم . در پارک دانشگاه خیابان قدم میزنیم اما از اطرافمان هیچ چیز متوجه نمی شویم تمام اطراف ما پر شده از ادم هایی که به گوشی های هوشمندشان خیره شده اند.

indexqqqqqqq

ساعت مچی چیزی است که در حال و گذشته ی ما ریشه دارد اما با توجه به اینکه همه ی فناوری ها طی زمان پیشرفت کرده اند پیشرفت این ساعت چه چیزی را برای ما به ارمغان می آورد؟ چه امکاناتی به ساعت این ساعت اضافه شده است؟

ساعت مچی بخشی از مد و لباس روزانه مان است در حالی که ساعت های داخل گوشیمان این ویژگی را ندارند.ساعت مچی به ما کمک می کند تا آگاهی گسترده از اطرافمان پیدا کنیم نه اینکه با خیره شدن به صفحه ی نورانی مانیتور گوشیمان از اطرافمان غافل شویم و در گوشی مان گم شویم.

با اطمینان می توانیم بگوییم بسیاری از مردم جای نگاه کردن به gentle curves و شکلک ها مختلف و گرافیک های داخل ساعت apple تمایل به نگاه کردن به ساعت معمولی دارند.

PolyClock™-World-Clock Zooper-Widget-Pro

دقت کنید انسانها تمایل دارند تا سریع نتیجه بگیرند حقیقت این است که ما فوق العاده سودمندگرا هستیم ما چیزی را انتخاب می کنیم که آن وسیله به خاطر آن به وجود آمده و نه چیز بیشتر!

فکر غالب بسیاری از ما این است که ساعت مچی برای دیدن ساعت به وجود آمده پس من چیز بیشتری نمی خوام و این حقیقت انتخاب بسیاری ماست.

شخصا من یکی از طرفداران بزرگ شرکت apple هستم ولی اگه همین الان بخواهم ساعتی را خریداری کنم انتخاب من ساعتapple نیست.

 

موج vs.throbs

بر خلاف تمامی مواردی که در بالا ذکر شد در ساعت اپل ویژگی هایی وجود دارد که در پایان من شاید یکی از این محصول ها را بخرم. البته این شغل من است.

بله ! ما این ساعت را می خریم هزینه اش را که قابل ملاحظه است پرداخت می کنیم هر شب شارژش میکنیم و تلاش زیادی برای تعمیر و نگهداریش انجام میدهیم. و دلیل همه ی این کارها این است که این تکنولوژی گام آغازین فناوری ای است که کاملا جدید است.

2014-12-03_131838 2014-12-03_131848 2014-12-03_131859 2014-12-03_131911 2014-12-03_131920 2014-12-03_131939 2014-12-03_131950 2014-12-03_131728 2014-12-03_131741 2014-12-03_131754 2014-12-03_131804 2014-12-03_131826

 

دقت کنید ما قرار نیست پول الکی بابت این ساعت به شرکت اپل پرداخت کنیم!!

این ساعت قرار نیست نقشه یک شهر را روی مچ دستمان نمایش بدهد و مثل GPS APP ها مرسوم در موبایل ها برای پیدا کردن مسیر مدام ویبره بزند و آزارمان بدهد. اصلا قرار نیست این ساعت مثل HealthKit app ها مدام برای کنترل سلامتی مان ویبره بزند اینکه مثلا چند تا پله بالا رفتی و الان مثلا ضربان قلبت چنده؟!!

ما این ساعت را برای چک کردن میزان قند خون نمی خواهیم و اصلا قرار نیست از طریق پوست به شاخص های سلامتیمان پی ببرد.

یکی از کاتالیزورهای مهم این فناوری که از کوپرتینو (شهر زادگاه دفاتر مرکزی شرکت اپل) بیرون آمده توجه کامل به communication است.

یعنی از شاخصه های مهم این ساعت توانایی آن در ارتباط برقرار کردن با ما انسان ها است. شعار شرکت اپل در این تکنولوژی نزدیک کردن انسان ها به یکدیگر فقط با استفاده از حس لامسه است و این نکته اساسی و toptic engine این تکنولوژی است.

این شاخصه ی اصلی و موتور کلیدی شرکت اپل آمده یک تعامل و بازخورد لمسی را بین vibre و taps ایجاد کرده است.

2014-12-03_133516 2014-12-03_133409 2014-12-03_133437 2014-12-03_133447

برای توضیح بیشتر باید بگوییم در تکنولوژی های قبلی بیشتر از حس بیناییمان برای ارتباط با فناوری استفاده می کردیم اما در این تکنولوژی از حس لامسه و شنواییمان هم استفاده می کنیم.

شرکت اپل آمده پیغام های دستگاه را به گونه متفاوتی به ما هشدار می دهد.

مثلا ما از روی مدت زمان صدا و ویبره و یا قدرت ویبره و یا صدا نوع های مختلف فعالیتی را که دارد در دستگاه انجام می شود را بفهمیم بدون آنکه نیاز به نگاه کردن به صفحه نمایش داشته باشیم.

یعنی وقتی شما مانیتور ساعت اپل را لمس کنید ساعت اپل به شما react (عکس العمل) نشان می دهد مثلا اگر در یک برنامه خاص Digital Crown روی ساعت را بچرخانید تمامی فعالیت هایی که روی مانیتور اتفاق می افتد را هم تراز با آن احساس می کنید. یعنی هم میتوانید ببینید هم بدون نگاه کردن همه فعالیت ها را احساس کنید.

index images imagesd

شرکت اپل همچنین علائم صوتی بسیار ظریفی را به صورت زیرکانه با هم ترکیب کرده است.

به عنوان مثال الان بسیاری از مردم باندهای تناسب اندام fitness bands ها را خریداری می کنند اما سر یک هفته آنها را کنار می گذارند. چرا؟ مثلا یکی از اشکالات این دستگاه این است که فرد برای دیدن اطلاعات دستگاه و برخورداری از امکاناتش باید ورزش و ترک کند تا به صفحه نمایش آن خیره شود اما شما می توانید بدون نگاه و با استفاده از ویبره و صدا با اپلیکشن های ساعت اپل ارتباط برقرار کنید.

آیا تا به حال دقت کردید وقتی کسی از شما ساعت می پرسد به صورت نا خودآگاه دست چپ شما بالا می آید؟ این تاثیر تکنولوژی روی رفتار ما بعد از مدت زمان های طولانی است.

indexssss

ساعت اپل هم این پتانسیل را دارد که برخی عادات رفتاری پایدار را که آزاردهنده هم نیست در انسانها ایجاد کند.

ادامه دارد….

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *