هکرها، سونی را به زانو در آورده اند.

هکرها، سونی را به زانو در آورده اند.
  • 1393/9/17
  • E. hikayesi
  • 0

سونی از حمله اخیر هکرها به عنوان یک جنایت برنامه ریزی شده نام برد.

سونی پیکچرز اطلاعاتی را راجع به حمله اخیر هکرها به این کمپانی منتشر کرد. در این حمله سایبری، اطلاعات، تصاویر و ویدئوهای شخصی کارمندان سونی پیکچرز مورد نفوذ قرار گرفت. حتی برخی اطلاعات راجع به خانواده های کارمندان نیز در این حمله از سوی هکرها به سرقت رفته است.

sony_hacker_110603_620x350

شرکت امنیتی Mandiant، که از سوی سونی برای مقابله با اینگونه حمله ها و ترمیم آسیب های وارده به همکاری گرفته شده است در بیانیه ای راجع به نوع و نحوه نفوذ هکرها به اطلاعات شخصی کارمندان، چنین اظهار نظر کرده است:

“هکرها در این حمله، از روش ها و راه های غیر متعارف استفاده کرده و برنامه های مورد استفاده آنها برای بزرگترین شرکت های آنتی ویروس و ضد هک هم ناشناخته است.”

هر چند به نظر می رسد انتشار این بیانیه از سوی کارشناسان سونی بیشتر به منظور کاهش انتقادها از ضعف پروتکل های امنیتی این غول سخت افزاری است ولی در کم سابقه بودن حمله صورت گرفته تردیدی وجود ندارد.

شرکت Mandiant در ادامه چنین اظهار می کند که دو هدف اصلی حمله سایبری اخیر، از بین بردن و آسیب زدن به زیرساخت ها از یک طرف و همچنین انتشار اطلاعات محرمانه کمپانی و کارمندانش از طرف دیگر بوده است.

این شرکت در ادامه می افزاید : شدت تخریب این حمله به حدی است که پلیس امنیتی امریکا FBI، به همه کمپانی هایی که در فضای مجازی فعالیت می کنند هشدار جدی داده است تا قبل از نفوذ هکرها زیر ساخت های خود را ارتقا دهند.

گمانه زنی ها حاکی از این است که هسته اصلی این حمله را هکر های کره شمالی شکل داده اند، هر چند دولت کره، این اتهام را رد کرده است و خود را حامی صلح جهانی می داند.

BN-FW513_SONY12_P_20141204181726

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *