ZTE Q7 دوقلوی چینی آیفون 6 پلاس

ZTE Q7  دوقلوی چینی آیفون 6 پلاس
  • 1393/9/20
  • نادر عظیمی
  • 1
سالهاست که سازندگان چینی به کپی برداری از روی محصولات شرکت های معتبر دنیا اقدام می کنند و انصافا در این صنعت، تبحر خاصی پیدا کرده اند. معروف است که در برخی مناطق چین نمونه ای از محصول مورد نظر را می برید و دقیقا مشابه آن را (حداقل از نظر ظاهر) به تعداد دلخواه تحویل می گیرید.
شرکت چینی ZTE که از سازندگان گوشی هوشمند در شرق آسیا است این بار محصول جدیدی را روانه بازار کرد که از نظر شباهت ظاهری، بسیار شبیه گوشی تولیدی شرکت اپل، آیفون 6 پلاس می باشد. پیشتر نیز شرکت لنو  گوشی S90 را طراحی و تولید کرده بود که از شباهت ظاهری بسیار زیادی به آیفون پلاس 6 داشت.

اسمارت فون طراحی شده  توسط کمپانی ZTE با اسم تجاری Q7 و با قالبی کاملا شبیه آیفون 6 پلاس در چین روانه بازار شده و با توجه به قیمت مناسب طرفداران زیادی هم پیدا کرده است در حدی که در برخی فروشگاه ها این گوشی را به عنوان محصول جدید اپل عرضه می کنند.

Q7 مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچی اچ دی است. پردازنده این گوشی 8 هسته ای 1.5 گیگاهرتزی مدیاتک بوده و دارای حافظه داخلی 16 گیگابایت است. از ویژگی های دیگر آن وجود دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت گوشی با دو فلش و رم دو گیگابایتی است. همچنین گوشی جدید ZTE امکان  پشتیبانی از LTE ،اندروید کیت کت 4.4.4 را دارد که در مقایسه با آیفون 6 پلاس از نظر سخت افزاری مطمئنا در رتبه پایین تری قرار دارد.

با توجه به محبوبیت آیفون در بازارهای جهانی، به نظر می رسد گوشی ZTE Q7 با استقبال خوبی مواجه شود. البته ورود این محصول در بازارهای بین المللی به دلیل رعایت نکردن بعضی از مسایل قوانین مربوط به حق نشر (کپی رایت)، با مشکلاتی روبرو می شود ولی در بسیاری از کشورهایی که قوانین کپی رایت زیاد جدی گرفته نمی شود می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *