خانه های هوشمند چینی هم به بازار می آید

خانه های هوشمند چینی هم به بازار می آید
  • 1393/9/24
  • نادر عظیمی
  • 0

شرکت چینی شیائومی که یکی از تولید کنندگان گوشی  های همراه می باشد این بار با ساخت دستگاه تصفیه هوا وارد بازار تولید محصولات خانه های هوشمند شد.براین اساس این کمپانی قصد دارد حوزه فعالعیت خود را گسترش داده و با طراحی و تولید برخی از محصولات به جمع تولید کنندگان محصولات خانه های هوشمند بپیوندد.این شرکت جهت تحقق بخشیدن به این هدف مبلغی بالغ بر 200 میلیون دلار را در شرکت لوازم خانگی مدیا (media) سرمایه گذاری میکند.

کمپانی شیائومی که به عنوان یکی از زیر مجموعه گروه های شرکت فن آوری در چین است با این تصمیم اقدام به خرید 29 درصد از سهام شرکت مدیا گروپ به مبلغ تقریبا 205 میلیون دلار کرده است. براساس گزارشهای رسیده ارزش کل سهام کمپانی مدیا چیزی بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون دلار می باشد.

شرکت مدیا یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در چین می باشد که بیشتر محصولاتش شامل یخچال،لوازم آشپزخانه و سیستم های تهویه و سایر لوازم خانگی در شهر گوانگدونگ  از سال 1968 می باشد.این شرکت در مارس سال گذشته یکی از پروژه های خانه هوشمند را که طراحی و تولید کرده رونمایی کرد و چیزی در حدود 2.5 میلیارد دلار جهت طراحی و ساخت محصولات خانه های هوشمند از سایر کمپانی ها سرمایه جذب نمود.

براساس این توافق نامه این دوشرکت  در زمینه ساخت و تولید و توسعه کلیه محصولات خانه های هوشمند همکاری های گسترده ای خواهند داشت.

شیائومی به خاطر تولید تلفن های  هوشمند ازران قیمت در چین، یکی از شرکت های محبوب این کشور می باشد. در ضمن این کمپانی در سال های اخیر حوزه فعالیت خود را گسترش داده و اقدام به تولید و ارایه سایر محصولات الکترونیکی مانند تلویزیون، تبلت، دست بند سلامت و دستگاه تصفیه هوای 150 دلاری نموده که باعث محبوبیت بیشتری در چین شده است. همچنین شیائومی اعلام کرد با همکاری  25 شرکت دیگر  در زمینه طراحی و تولید خانه های هوشمند فعالیت خواهد کرد و در آینده محصولات هوشمند بیشتری وارد بازار خواهد کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *