فیلترینگ هوشمند موجب اختلال اینستاگرام نشده است!

فیلترینگ هوشمند موجب اختلال اینستاگرام نشده است!
  • 1393/10/14
  • سجاد جمالی
  • 5

شبکه اجتماعی اینستاگرام که مربوط به اشتراک گذاری تصویر و ویدئو  طی چند روز پیش برای برخی از کاربران ایرانی خودش با اختلال روبرو شده بود به شکلی که بسیاری از انان اذعان داشتند که عکس های موجود در این شبکه اجتماعی باز نمیشود.

این در صورتی هست که مرحله اول فیلترینگ هوشمند از هفته گذشته با هدف پالایش صفحات عکس ها و محتوای مجرمانه از شبکه اجتماعی اینستاگرام اغاز شده است.

در رابطه با این موضوع وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در خصوص اختلال به وجود امده این چنین توضیح داد که در متن این اطلاعیه نامی از شبکه اجتماعی اینستاگرام نیامده :

“به دنبال انتشار برخی اخبار در خصوص اختلال چند ساعته یکی از شبکه های اجتماعی و ارتباط آن با پالایش هوشمند، به اطلاع هموطنان عزیز می رساند سامانه پالایش هوشمند که از مدتی پیش به منظور صیانت فرهنگی و اجتماعی راه اندازی شده است تاکنون مطابق انتظار عمل کرده و هیچ گونه اختلالی نداشته است.
آنچه در روز گذشته در خصوص یکی از شبکه های اجتماعی اتفاق افتاد اختلال موقت شبکه ای بین شبکه ارتباطی ایران و CDNهای این شبکه اجتماعی بوده که در هر یک از شبکه های اجتماعی دیگر نیز امکان وقوع دارد و هیچ ارتباطی به سامانه پالایش هوشمند نداشته است.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *