با رعایت این چند نکته از اینترنت همراه لذت دوچندان ببرید

با رعایت این چند نکته از اینترنت همراه لذت دوچندان ببرید
  • 1393/10/15
  • حمید مداحی
  • 2

مدت زیادی از ارائه اینترنت پر سرعت همراه نمی گذرد و اکنون تمام اپراتور های کشور در حال ارائه این سرویس هستند.

اگر شما از کاربران این خدمات هستید یا قرار است از این خدمات استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم نکات زیر را رعایت کنید تا لذت بیشتری از این خدمات ببرید.

درباره اینترنت پرسرعت همراه :

3G برخلاف جی‌اس‌ام که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات بود، این نسل جدید سرعت بالا برای انتقال چندرسانه‌ای را فراهم می‌سازد. در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل می‌شود. با سرعت نسبتاً بالایی که در تلفن‌های نسل سوم پیش بینی شده‌است، امکاناتی از قبیل تلفن‌های تصویری، استفاده از اینترنت پر سرعت در حال حرکت و…  با کیفیت مناسب مقدور خواهد بود. حداکثر سرعت در 3G به ۴۲ Mbps می‌رسد.

4G نسل چهارم، یک راه‌حل جامع بر مبنای IP برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل “هرجا و هر زمان” داده‌ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. باید توجه داشته باشیم که سیم کارت های نسل چهارم با سیم کارت های معمولی متفاوت است و به Usim معروف است. حداکثر سرعت در 4G به 100 Mbps می‌رسد.

گوشی شما کدام را پشتیبانی می کند:

قبل از انتخاب یا خرید اینترنت پر سرعت حتما مطمئن شوید که گوشی یا تبلت شما آن را پشتیبانی می کند یا خیر. اکثر گوشی های اندرویدی موجود در بازار از نسل سوم پشتیبانی می کنند اما تعداد محدودی از گوشی های حال حاضر امکان استفاده از نسل چهارم را دارند. قبل از خرید حتما کاتالوگ و مشخصات گوشی را خودتان چک کنید و تنها به حرف دیگران یا فروشنده اکتفا نکنید.

کدام اپراتور؟

برای انتخاب اپراتور باید چند نکته لحاظ گردد: 1- محدوده آنتن دهی 2- قیمت خدمات 3- کیفیت خدمات.

انتخاب بهترین پوشش آنتن دهی: ابتدا مکان هایی که بیشترین استفاده از اینترنت همراه را دارید روی نقشه مشخص کنید، حال براساس محدوده آنتن دهی هر اپراتور بهترین اپراتور را که بیشترین آنتن دهی در محدوده مورد نظر شما را دارد انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در نقشه اپراتور ها دو نوع پوشش وجود دارد، محدوده ای که رنگ پر رنگ تری دارد، پوشش داخلی (پوشش خوب آنتن در فضای بسته “ساختمان”) خوب دارند و مناطق کم رنگ تر پوشش خارجی ( پوشش خوب آنتن در فضای آزاد) دارند. نیاز خود را به دقت بر روی نقشه تحلیل کنید تا از بهترین خدمات بهره مند شوید.

در زیر آدرس صفحه پوشش آنتن سه اپراتور کشور ارائه شده است:

نقشه مناطق تحت پوشش اپراتور اول

نقشه مناطق تحت پوشش اپراتور دوم

نقشه مناطق تحت پوشش اپراتور سوم

حتما از بسته های تخفیفی استفاده کنید: هرچند اخیرا قیمت اینترنت آزاد کاهش یافته اما باز هم استفاده از بسته های تخفیفی بسیار به نفع کاربران است به طوریکه در بعضی موارد هزینه شما تا یک دهم کاهش می یابد. برای انتخاب بسته های تخفیفی، ابتدا میزان استفاده خود را تخمین بزنید سپس بهترین بسته را انتخاب نمایید. پس از یک ماه استفاده از خدمات می توانید تخمین دقیق تری از میزان استفاده خود و انتخاب بسته جدید داشته باشید.

تجربه کاربری را مد نظر قرار دهید: ملاک خود را برای انتخاب خدمات، تبلیغات اپراتورها نگذارید و حتما از چند نفر که از این خدمات در شرایط مشابه شما استفاده می کنند سوال بپرسید. ثابت شده است که بهترین اطلاعات از تجربه کاربری بدست می آید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. بسیار عالی بود.نامرد نمیدونم چرا ایرانسل بسته هاش رو گرون کرده امیدوارم همراه اول این طوری نکنه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *