خبر داغ : با دستور مقام قضایی ، فیلتر لاین ، تانگو و واتس اپ تا ساعاتی دیگر !

خبر داغ : با دستور مقام قضایی ، فیلتر لاین ، تانگو و واتس اپ تا ساعاتی دیگر !
  • 1393/10/17
  • شهرام بابایی
  • 4

به گزارش فارس و براساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد که مقام قضایی دستور فیلترینگ ۳ نرم افزار پیام رسان را صادر کرده است.براساس این اطلاعات قرار است تا ساعتی دیگر ۳ نرم افزار تانگو، واتس آپ و لاین فیلتر شده و امکان استفاده از آن فراهم نباشد.

متاسفانه هنوز اطلاعات بیشتری در این خصوص در دسترس نیست اما ایرنا در این خصوص به نقل از یک منبع در کمیته تبیین مصادیق مجرمانه گفت: دستور قضایی، فیلترینگ نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه شامل لاین، واتس آپ و تانگو صادر شده است .

وی افزود: این طرح ارتباطی به فیلترینگ هوشمند ندارد و نرم افزارهای یاد شده به طور کامل فیلتر می شوند.

خاطر نشان می شود مسئولان وزارت ارتباطات تاکنون اعلام داشته اند که سیاست دولت فیلتر کردن شبکه های اجتماعی نیست بلکه محتوای مجرمانه این شبکه ها باید فیلتر شود .

این خبر در حالیست که پیش از این قوه قضاییه برای فیلترینگ وایبر نیز به موضوع ورود کرده بود، اما سرانجام وزیر ارتباطات توانست با بهره گیری از طرح فیلترینگ هوشمند، این ماجرا را به تعویق بیندازد.

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش نیز اینستاگرام به علت داشتن یک شاکی خصوصی، حکم فیلترینگش صادر شده بود، اما علیرغم ابلاغ آن به وزارت ارتباطات، این شبکه اجتماعی همچون سابق به فعالیت خود ادامه داد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این بار حکم قضایی اجرا می شود و یا همچون دفعات قبل همه چیز بر عهده فیلترینگ هوشمند سپرده خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. واقعا متاسفیم بابت اینکه تو این کشور داریم زندگی می کنیم. مشخصا پای اپراتورهای داخلی درمیونه بازارشون کساد شده

    1. دوست عزیز سلام
      شبکه های اجتماعی خیلی خوبه به شرطی که ازش درست استفاده بشه.متاسفانه اکثرا تو این شبکه ها به جای تبادل نظر دنبال مسایل غیر اخلاقی هستن به نظر من اگه بشه خیلی عالی میشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *