روزنگار: جاسوسی ها، پایان پذیر نیستند!

روزنگار: جاسوسی ها، پایان پذیر نیستند!
  • 1393/10/20
  • نادر عظیمی
  • 0

اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید امروز با گویا آی تی و اخبار مربوط به حوزه فناوری و بازی های ویدئویی همراه باشید؛ در این مطلب سعی شده مهم ترین آن ها به صورت خلاصه تقدیم حضور شما خوبان شود. پس با گویا آی تی همراه باشید.

امروز با خبری مبتنی بر خرج های میلیاردی چین برای جاسوسی رو به رو بودیم. به همین منظور بهتر دیدم نوشته ای کوتاه در این باره در این شماره بنویسم. قدمت جاسوسی را می توان چند هزار ساله خواند. از همان ابتدا انسان ها برای فهمیدن موضوعات محرمانه یکدیگر از یک فرد سوم استفاده می کردند. اما با گذشت زمان، این عمل پیشرفته و پیشرفته تر شد. در جنگ جهانی اول و به خصوص دوم این عمل غیر قابل باورانه به رواح بیشتری دست یافت. بگذارید نحوی دیگر بگویم، جنگ جهانی دوم به وضوح می توانستیم ببینیم که فرانسه، بریتانیا، روسیه و ایلات متحده از آلمان، ژاپن و ایتالیا جاسوسی هایی انجام می دهند؛ و برعکس. اما بیش از نیم قرن از آن روز های سخت گذشته. دیگر حال کسی برای جاسوسی کردن از دیوار کسی دیگر بالا نمی رود، بلکه تنها با استفاده از «بد افزار ها» به راحتی به رایانه، گوشی هوشمند و … طرف نفوذ می کند و تنها در عرض چند ثانیه، کلیه اطلاعاتش را به سرقت می برد. خیلی راحت است؛ نه؟ حال بگذارید کمی زوم دوربین را کمتر کنیم. بیش از چندصد ماهواره هم زمان در حال گردش به دور زمین هستند که اغلب برای جاسوسی طراحی شده اند. همین ماهواره های به ظاهر بی خطر می توانند در ارتفاعات کم بین ۴۸۰تا۹۷۰ کیلومتری سطح زمین قرار بگیرند و درعرض کمتر از ۲ ساعت دورزمین را گردش کرده و از مراکز مهم نظامی عکسبرداری کنند. حیرت آور است. مسلماً در قرن ۲۱ دیگر کلمه «امنیت» معنی ندارد. حال موضوع جالب تر این است که بعضی از کشور ها با خرج های میلیارد دلاری خود، از خرج سالانه کشورشان می زنند و می چپانند در دهان این ماهواره ها. حال تنها کافیست یکبار از آن ها بپرسید «مزه دنیایی با صلح در دهان شما چگونه است»؟ قطعاً در فکر فرو می روند. بگذارید به جای اینکه هر روز بر تعداد ماهواره های جاسوسی و رسد ریز مکالمات انسان های دنیا بیافزاییم، به فکر «صلح» باشیم. مختصر حرفم را با یک جمله قصار به پایان می رسانم «فقط در آرامش و صلح می توانید حقیقت را دریابید.»

Espionage-2

Galaxy Grand Max معرفی شد

روز گذشته سامسونگ در کشور کره جنوبی از برند جدید گوشی های هوشمند خود با نام Galaxy Grand Max رونمایی کرد. این برند با قیمت ۲۹۰ دلار در بازار های کره جنوبی به زودی به عرضه خواهد رسید. اطلاعات بیشتر در رابطه با این برند جدید را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

اطلاعات جدیدی از مرورگر «اسپارتان» به بیرون درز پیدا کرد

همانطور که می دانید، مایکروسافت می خواهد در Windows 10 مرورگر دیگری را جای «اینترنت اکسپلورِر» قرار دهد. مرورگری که لقب آن «اسپارتان» می باشد. حال جزئیاتی مانند مجهز شدن این مرورگر به فناوری صوتی کوتانا و … به بیرون درز پیدا کرده است. اطلاعاتی که نشان می دهد «مایکروسافت» دیگر تمایلی به تکرار تراژدی «اینترنت اکسپلور» ندارد. هنوز اطلاعات تکمیلی از این مرورگر منتشر نشده اما جزئیات درز پیدا کرده می توانید از اینجا مشاهده کنید.

Game Developers Choice 2015

نامزد های مراسم GDC 2015 مشخص شدند

هنوز دو ماه تا شروع مراسم Game Developers Choice 2015 یا به اختصار GDC 2015 مانده، اما گروه داوری لیستی از بخش های متخلف و همچنین کاندید های آن را منتشر کردند. لیستی که در آن عنوان Shadow of Mordor توانسته در پنج بخش مختلف کاندید شود و احتمالات برای «بهترین بازی سال» شدنش بیش از بیش افزایش بیابد. در اینجا می توانید اطلاعات تکمیلی و همچنین لیست نامزد ها و بخش های متنوع GDC 2015 را مشاهده کنید.

Zuta هر لحظه منتظر فرمان پرینت کردن اطلاعات شماست!

Zuta نام یک مصحول جالب و جذاب است. محصولی که گرچه در ابعاد کوچکی پا به عرصه فناوری گذاشته است، اما کار های بزرگی دارد. شاید جالب باشد بدانید که با استفاده از این وسیله می توانید به راحتی و در صدم ثانیه اطلاعات مورد نیازتان را به بر روی یک برگه مشاهده گرد آوری کنید. اطلاعات بیشتر از این محصول را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

۱۵ میلیارد سود برای اپل از رشد ۵۰ درصدی فروش محصولات

شاید جالب باشد بدانید که در عرض روز اول سال و هفته اول سال، اپ استور توانسته است به فروش معادل نیم میلیارد دلار برسد. رقمی که واقعاً حیرت بر انگیز است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۳ اپ استور به درآمد ۱۰ میلیارد دلاری دست یافته و در سال ۲۰۱۴ با ۵ میلیارد دلار فروش بیشتر به ۱۵ میلیارد دلار فروش رسیده است که سهم اپل از این مقدار ۴٫۵ میلیارد دلار بوده است. اطلاعات بیشتر در این رابطه را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

مقالات سایت:

امروز روز پرکاری را در زمینه انتشار مقالات گذراندیم. مقالاتی که یکی از یکی بهتر و کاربر پسند تر بودند. اما حال به مختصری از مقالات منتشر شده دیروز و امروز نگاهی انداخته ایم.

Header

۱۵ گجتی که انتظار می رود در سال ۲۰۱۵ معرفی شوند

دنبال این هستید که دریابید در سال میلادی جاری چه گجت هایی برای گوشی های هوشمند منتشر خواهند شد؟ آقای “مهدی ده نبی” به بهترین شکل ممکن به قسمتی از گجت هایی که احتمال معرفی شدن آن در سال ۲۰۱۵ زیاد است، پرداخته است. قسمتی از نوشته: “اسمارت فون های معرفی شده در سال ۲۰۱۴ ٬ کم کم در حال آماده شده برای دوران بازنشستگی هستند. با پایان یافتن سال ۲۰۱۴ ٬ دیگر توجه مردم به موارد مذکور از بین رفته و علاقمندان به دنیای تکنولوژی٬ بیشتر دنبال موارد که امسال…”

گوشی های هوشمندی که در راهند

یکی از مقالاتی که طی روز گذشته منتشر شد و به نظر بنده جزو بهترین های دیروز و امروز بود، نوشته آقای “محمد رضایی یزدی” با عنوان «گوشی های هوشمندی که در راهند» می باشد. مقاله ای که در آن به بهترین شیوه ممکن به برند هایی که در سال میلادی جاری منتشر خواهند شد پرداخته شده است. قسمتی از نوشته: “گوشی های هوشمند به سرعت جای خودشان را در زندگی روزمره ما باز کردند و این روند همچنان ادامه دارد. ما امروزه از گوشی هایمان برای انجام خیلی از کارهایی که شاید در گذشته با وسایل دیگری انجام میدادیم استفاده میکنیم. کارهایی مثل عکسبرداری، فیلمبرداری، بازی، چک کردن ساعت…”

محبوب‌ترین بازی‌ های موبایلی در سال ۲۰۱۴

به شخصه عاشق بازی های ویدئویی هستم. به خصوص بازی هایی که توانسته اند با نو آوری های حیرت بر انگیزشان در پلتفرم های دستی مانند گوشی های هوشمند به بهترین شکل بدرخشند. آقای “شهرام بابایی” با نگاهی دقیق به «محبوب‌ترین بازی‌ های موبایلی در سال ۲۰۱۴» پرداخته است که خواندن آن خالی از لطف نیست. قسمتی از نوشته: “بازی‌های موبایلی هم از مواردی هستند که طی‌ چند سال اخیر به شکوفایی رسیده و بهبودهای سخت‌افزاری آنها باعث شده تا  روز به روز به طرفدارانشان افزوده شود. سال ۲۰۱۴ هم سالی پربار برای بازی‌های موبایلی بود و  بازی‌های خوب جدید و پورت‌های فوق‌العاده‌ای…”

حضور متفاوتی از بازی Call of Duty در عرصه بازی های موبایل

آقای “محمد رضایی یزدی” به عنوانی متفاوت اما در یکی از شخه های فرانچز Call of Duty با نام Call of Duty Heroes پرداخته است. عنوانی از همان تصاویر پخش شده در فضای مجازی می توانید حدس بزنید که برداشتی از بازی معروف و مهشور Clash of Clans می باشد. قسمتی از نوشته: “Call of Duty که در فارسی آن را به “ندای وظیفه” ترجمه کرده اند یکی از معروفترین بازی های رایانه ای در سبک حادثه ای اول شخص از شرکت Activision است. این بازی که هر سال شاهد ارائه نسخه جدیدی از آن برای رایانه های شخصی و کنسول های بازی هستیم…”

دلفین یا کروم؟ کدام‌یک؟

دلفین یا کروم؟ کدام‌یک؟

واقعاً برای خود بنده هم این سوال ایجاد شده که «دلفین یا کروم؟ کدام‌یک؟». مقاله ای بر گرفته از همین سوال است امروز توسط خانم “مریم موید” منتشر شد. مقاله ای که در جمع بندی آن به راحتی می توانید دریابید که کدام یک عملکردی بهتر از دیگری را داراست. قسمتی از نوشته: “زرق‌وبرق برنامه‌های متنوعی که هرروز برای دستگاه‌های اندروید تولید می‌شود، باعث شده تا خیلی از ما، برنامه‌های ضروری که هرروز از آن‌ها استفاده می‌کنیم را از یاد ببریم. یکی از این برنامه‌ها…”

بهترین ابزارهای پوشیدنی هوشمند تا سال ۲۰۱۴

یکی از بهترین های امروز، نوشته های آقای “سجاد جمالی” با عنوان «بهترین ابزارهای پوشیدنی هوشمند تا سال ۲۰۱۴» بود. همانطور که از اسم انتخاب شده برای عنوان این مطلب می توانید حدس بزنید، درباره ابزار های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند و… است که تا سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار شده اند. قسمتی از نوشته: “سال ۲۰۱۴ نیز به اتمام رسید و حال ۱۰ روز از سال نو میلادی میگذرد . سال ۲۰۱۴ نیز همچون سال های قبل خود میزبان محصولات جدید تکنولوژی بود که بعضی از انها توانستند موفقیت خوبی را کسب کنند و بعضی ها …”

مطالب دیگر:

 آخرین وضعیت فیلتر برخی از شبکه‌های اجتماعی

با آدرس IP چگونه ردیابی می شوید !

نکاتی که ایمنی شما را در اینترنت افزایش میدهد

از کنترلر سفارشی Mortal Kombat X رونمایی شد

اینترنت شهری به جای تلفن عمومی

فروش آخر هفته ای فرنچایز Saints Row با تخفیف در Humble Bundle

آپدیت جدید مایکروسافت برای OneDrive

فیلم برداری از صفحه نمایش iPhone در سیستم عامل Yosemite

با رسیدهای کاغذی خداحافظی کنید

GTA V شاید برای اجرا در آخرین تنظیمات گرافیکی به کارتی قوی تر از GTX 770 نیاز داشته باشد

معرفی پاور بانک

در CES 2015 رونمایی شد! کنترلر بازی متفاوت برای دستگاه های اندرویدی

چرا سامسونگ به دنبال تایزن است؟

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *