تأثیرات گوگل بر زندگی انسان ها در چند سال آینده

تأثیرات گوگل بر زندگی انسان ها در چند سال آینده
  • 1393/10/21
  • مهدي ده نبي
  • 0

آیا تا به حال در مورد Google X چیزی شنیده اید؟ این اسم، نام آزمایشگاه گوگل است که در آن مهندسان و متخصصان گوگل، آزمایش ها و بررسی های خود را در مورد تکنولوژی و تأثیرات آن بر زندگی انسان ها انجام می دهند. مطمئنا شما از نتایجی که از این آزمایشگاه بیرون می آیند، شگفت زده خواهید شد.

اگرچه افراد مذکور، مانند ما انسان هستند و به این زودی ها شاهد سفینه فضایی و یا ماشین زمان نخواهیم بود، اما آنها در خلق پدیده های شگفت انگیز ماهر هستند و این امری اجتناب ناپذیر به شمار می رود.

در زیر، به برخی پروژه های آینده گوگل اشاره خواهیم کرد که زندگی انسان ها را دچار تغییر و تحول خواهند کرد. با گویا آی تی همراه باشید.

تحویل سریع کالا

پهپادها جزء وسایل شگفت انگیزی هستند که مصرف آنها در تکنولوژی روز به روز در حال افزایش است. آنها به قدری جذاب و کاربردی هستند که دنیای تکنولوژی را دگرگون کرده اند و تحویل سریع کالا، یکی از کاربردهایی است که امروزه این وسایل دارا می باشند.

تصور کنید به جای باربرهای هوایی، دیایی یا زمینی، یک پهپاد مرسوله شما را آورده و جلوی درب منزل به شما تحویل دهد. احتمالا شنیده باشید که آمازون در حال انجام چنین کاری است که نام آن پروژه ” Prime Air Project ” می باشد. اما آیا می دانید گوگل نیز اقدامات لازم برای انجام آزمایشی این پروژه را شروع کرده است؟

نام پروژه گوگل Wing نام دارد که بسیار جذاب و شگفت انگیز به نظر می رسد. پیش از آنکه واژه کپی برداری را برای این اقدام به ذهن شما خطور کند، بهتر است بدانید که گوگل مطالعات خود بر روی این پروژه را یک سال قبل از رونمایی Prime Air Project شروع کرده بود. در هر حال، این اتفاقات نشان دهنده آن است که تحویل کالا توسط پهپادها به زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد.

پروژه Wing در استرالیا در مقیاسی گسترده در حال انجام است. پهپادها به دلایل امنیتی، در طول مسیر هوایی خود در آسمان به سر می برند و هیچ گاه به زمین نزدیک نمی شوند. در هنگام تحویل کالا درب منازل نیز، طنابی به همراه مرسوله به سمت زمین نزدیک شده و بلافاصله بعد از قرار دادن بسته پستی روی زمین، مجددا به سمت بالا حرکت کرده و به سمت فرستنده خود به حرکت در می آیند.

هدف از انجام این پروژه و استفاده از پهپادها، رساندن زمان تحویل مرسوله در شهرها به 1 الی 2 دقیقه است.

تلفن های هوشمند ماژولار

یکی از بهترین خصوصیات کامپیوترها این است که قطعات سخت افزاری آنها قابل تعویض و تغییر هستند. اگر کارت گرافیک، رم و یا هارد دستگاه دچار مشکل شود، شما قادر خواهید بود تا آنها را جایگزین نمایید. متأسفانه این امر در اسمارت فون ها در حاضر امکان پذیر نیست. اما با تلاش های گوگل، به زودی میسر خواهد شد.

پروژه Ara توسط گوگل، در صدد است تا تلفن همراه ماژولاری را عرضه کند تا این قابلیت را در خود داشته باشد.

این تلفن هوشمند از قطعاتی تشکیل شده که کنار هم قرار گرفته اند و هر یک به تنهایی، قابل تعویض خواهند بود. زمانی که سخت افزار جدیدی معرفی می شود، دیگر نیاز نیست که شما تلفن همراه دوست داشتنی خود را کنار گذاشته و سراغ نسل جدید بروید. فقط کافی است که قطعه بروز شده را خریداری کرده و جایگزین قطعه تاریخ گذشته نمایید.

به گزارش مجله تایم، اولین نسل از این تلفن های هوشمند که حاصل کار پروژه Ara است، دارای نام ” GrayPhone ” خواهد بود و در سه ماهه اول سال 2015 عرضه خواهد شد که مدل ارزان قیمت آن، دارای ارزشی معادل 50 دلار است.

خودروهای بدون سرنشین

احتمالا تا به حال در مورد خودروهای بدون سرنشین گوگل شنیده اید. زمانی که این خودروها وارد خط تولید شده و عرضه شوند، به احتمال خیلی زیاد دگرگونی های زیادی را در سیستم ترافیک و حمل و نقل شهرهای پر جمعیت ایجاد خواهند کرد. چرا که ما انسان ها، رانندگان محتاطی نیستیم.

انسان ها دارای اشتباهات بسیار، لغزش در تصمیم گیری، احساسات ناپایدار و مشکلاتی هستند که به واسطه آنها، احتمال رخ دادن صدمات جبران ناپذیری را برای خود یا دیگران حین رانندگی به بار خواهند آورد. از طرفی دیگر، خودروهای بدون سرنشین در طول مسیر دچار خواب آلودگی نخواهند شد، حواسشان پرت نمی شود، قوانین ایمنی حمل و نقل را رعایت کرده و عکس العمل های سریعی را از خود نشان می دهند.

این خودروهای بدون سرنشین، دوستدار طبیعت نیز هستند. آینده ای را تصور کنید که اکثر حمل و نقل ها توسط این خودروها انجام شده و آنها نیز در تعامل بسیار خوبی با یکدیگر به سر برند.

دیگر هیچگونه سوخت اضافی به خاطر گم کردن مسیر صرف نخواهد شد، ترافیک های طولانی به دلیل تعویض لاین رانندگان وجود نخواهد داشت، به دلیل کم شدن تصادفات، خودروسازان ماشین هایی با مواد اولیه سبکتر خواهند ساخت که مصرف سوخت بسیار پایینی خواهند داشت و مقرون به صرفه تر نیز خواهند بود. کلیه موارد مذکور را با تکنولوژی خودروهای الکتریکی که امروزه در حال ساخت هستند ترکیب کنید.

در حال حاضر، برای ساخت ماشین فوق چندین سال زمان در پیش خواهیم داشت، اما این موضوع دور از ذهن نخواهد بود. در اولین قدم، باید مشکلات فنی و قانونی اینگونه خودروها حل شود، سپس به فکر توسعه و ورود آنها به شهرها باشیم. به نظر شما چه پیش خواهد آمد؟

Post

انقلابی در نظام سلامت و درمان

کمپانی بزرگ گوگل، ترسی از ورود به موضوعاتی که ارتباطی به تکنولوژی، تبلیغات و اینترنت ندارند را به خود راه نمی دهد. سال گذشته، آنها اقدام به تأسیس کمپانی به نام ” Calico ” کردند که مرتبط با تحقیق و تفحص در مورد بیوتکنولوژی بود.

Calico به دنبال رویاهای بسیار بزرگی بود. زمان تأسیس آن، شایعات زیادی در مورد تکنولوژی ” جلوگیری از مرگ ” توسط Calico بر سر زبان ها افتاده بود. در حال حاضر، این کمپانی در حال همکاری با شرکت Big Pharma است تا به کمک آن، بتوانند داروهایی برای جلوگیری از سرطان، آلزایمر و … تولید نمایند.

گوگل علاوه بر تأسیس Calico، به دنبال روش های دیگری برای تأثیرگذاری در زمینه بهداشت و درمان نیز هست. آیا پروژه Google Glass را به خاطر دارید؟ این محصول هنوز به طور کامل در میان علاقمندان به تکنولوژی جای خود را باز نکرده است، اما در مورد یک موضوع می توان از کاربرد آن مطمئن بود و آن چیزی نیست جز استفاده پزشکان از Google Glass.

یک مهندس آلمانی به نام SAP SE، اپلیکیشنی را برای گوگل گلس طراحی کرده است که می تواند ارتباطی بین Google Glass و سیستم اطلاعاتی بیمارستان برقرار نماید که به پزشکان این قابلیت را می دهد تا در کسری از ثانیه، در مورد بیماران تحت درمان خود اطلاعاتی را به دست آورند. همچنین معایناتی که توسط پزشک دارای گوگل گلس روی بیمار انجام می پذیرد نیز به سابقه ایشان اضافه خواهد شد.

یکی از مواردی که بسیار به مذاق پزشکان که اغلب مشغله بسیار زیادی دارند خوش خواهد آمد، قابلیت های Google Glass است که به آنها اشاره می کنیم :

  • عدم نیاز به استفاده با دست
  • قابل حمل
  • پذیرش دستورات صوتی

البته از Google Contact Lens یا لنزهای چشمی گوگل نباید غافل شویم. این لنزها به وسیله سنسوری که در آنها قرار گرفته، قابلیت تشخیص گلوکز از روی اشک چشم را دارا می باشند. هدف از تولید این محصول، جلوگیری از بیماری دیابت، کنترل و ثابت نگه داشتن قند خود در بیماران دیابتی می باشد.

برای رونمایی و استفاده از این محصولات گوگل آماده هستید؟

بسیاری از افراد جامعه، از نفوذ گوگل به اطلاعات و حریم شخصی خود راضی نبوده و در مورد استفاده از این محصولات، روی خوشی نشان نمی دهند. موارد مذکور نیز، دلایل این افراد است که می گویند گوگل بسیار بزرگ و قدرتمند شده است. اما بسیاری دیگر نیز دنبال این موضوع هستند که شرکتی با این قدرت، چگونه می تواند محدودیت های زندگی ما انسان ها را پوشش داده و آنها را به سمت نابود شدن پیش ببرد.

نظر شما در مورد این محصولات چیست؟ آیا شگفت زده شده اید؟ یا ترجیح می دهید گوگل کمتر در زندگی شخصی شما سرک بکشد؟ در قسمت نظرات، حتما با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *