آیفون ۶ چهار اینچی تولید نمی گردد ولی آیفون ۶ مجهز به DualCamera احتمالا تولید می شود

آیفون ۶ چهار اینچی تولید نمی گردد ولی آیفون ۶ مجهز به DualCamera احتمالا تولید می شود
  • 1393/10/23
  • مجتبی
  • 0

زمان به سرعت می گذرد و گویی همین دیروز بود که شرکت اپل از دو گوشی جدید خود با نام های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس رونمایی کرد. پس از عرضه این دستگاه ها و فروش فوق العاده آن توسط خریدارانی که مدت ها انتظار آنها را می کشیدند البته اتفاقت بدی هم رخ داد. باگ های متعددی که در سیستم عامل iOS 8 وجود داشت و نیز ماجرای خم شدن آسان این محصولات برای مدتی در تمام مجامع فناوری بین کاربران نقل می شد.

اما آیا آیفون ۶ مینی با اندازه ۴ اینچی حقیقت دارد؟

بر اساس شایعات و خبرهایی که اخیرا منتشر شده بود، گفته می شد شرکت اپل احتمالا قصد تولید یک نسخه کوچکتر از آیفون ۶ را با نام آیفون مینی دارد که صفحه نمایشی ۴ اینچی دارد. اما ظاهرا این اخبار در حد شایعه بوده و به احتمال زیاد شاهد تولید چنین دستگاهی از جانب اپل نخواهیم بود. برخی از شایعه های یاد شده توسط منبع معتبری چون  AppleInsider منتشر شد که اعلام گشته بود آیفون مینی با مشخصانی شبیه به نسل قبلی این محصول یعنی آیفون ۵اس تولید خواهد شد. اما در نهایت بر اساس اعلام Chinese media دیگر نباید منتظر چنین محصولی باشیم.

در ادامه مطلب همراه با گویا آی تی باشید.

آیفونی مجهز به Dual Camera که کیفیتی به اندازه دوربین های DSLR و قابلیت بزرگنمایی اپتیکال خواهد داشت

بنا به گفته ی یکی از تفسیرگران اپل به نام John Gruber، این شرکت در حال ساخت یک آیفون مجهز به دودوربین در پشت است که عکس های ثبت شده با آن کیفیتی در حد دوربین های DSLR خواهند داشت. این آیفون احتمالا همان iPhone 6S خواهد بود. وب سایت معتبر G4Games هم در خبری مشابه به این مورد اشاره کرده. همچنین اعلام شده که آیفون ۶ جدید دو دوربینه مجهز به قابلیت بزرگنمایی اپتیکال خواهد بود و حتی امکان دارد فلاش آن هم تقویت شده و نور بیشتری را ارائه کند.

شرکت اچ تی سی از پیشگامان استفاده از فناوری Dual Camera در تلفن هوشمند HTC One M8 بود که باعث می شد کیفیت تصاویر افزایش یافته و حتی پس از ثبت تصاویر بتوان فوکوس آن را تغییر داد. البته این قابلیت به صورت نرم افزاری توسط گوگل در اپلیکیشن Camera این شرکت پیاده سازی شده تا بتوان از این ویژگی در تمام تلفن های هوشمند اندرویدی یک دوربینه هم بهره برد، ولی مسلما کیفیتی که ساختبار سخت افزاری برای این ویژگی ارائه می دهد بسیار بهتر از حالت نرم افزاری آن است. هنوز مشخص نیست که شرکت اپل برای افزودن قابلیت یاد شده در محصولات خود چه تدبیری اندیشیده و شاید از تکنولوژی دیگری برای افزودن این ویژگی بهره ببرد.

آیفون ۶اس ممکن است از پردازنده A9 و سنسور اندازه گیری سه بعدی بهره ببرد

بنا به گزارش های اخیر، اپل در همکاری با سامسونگ در حال ساخت پردازنده های نسل جدید خود با نام A9 است که به احتمال زیاد در محصول بعدی این شرکت یعنی آیفون ۶اس مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سامسونگ گزارش داده که تولید این چیپ تا اواسط ماه دسامبر به طور خواهد انجامید. بنا به اعلام منبع کره ای ET News، در پردازنده جدید مورد بحث از فناوری ۱۴ نانومتری بهره گرفته می شود که به معنی عمر باتری بیشتر شده و برخی قابلیت ها را برای بخش های مختلف این محصول فراهم می کند.

همچنین امکان دارد پردازنده A9 حدود ۱۵ درصد کوچکتر از نسل کنونی که از فناوری ۲۰ نانومتری استفاده می کنند، باشد. بنا به اعلام G4Games اپل همچنین تصمیم دارد تا از سنسوری اندازه گیری فشار سه بعدی در آیفون ۶اس استفاده نماید تا با کمک آن قابلیت جدید Force Touch فراهم گردد. اگر مراسم معرفی ساعت هوشمند اپل را ندیده اید و با قابلیت Force Touch آشنایی ندارید، باید بگوییم این ویژگی برای متمایز کردن تپ های پشت سر هم در صفحه نمایش این محصول ایجاد شده. به این ترتیب امکان استفاده از اعمالی نظیر لمس سریع، لمس طولانی و … فراهم می شود. اما در هر صورت هنوز مشخص نیست که امکان یاد شده در تلفن های هوشمند شرکت اپل کاربردی باشد.

آیفون ۶اس در بهار سال ۲۰۱۵ عرضه نمی گردد

بر طبق برخی شایعات منتشر شده گفته، اعلام گشت که شرکت اپل قصد دارد آیفون جدید خود را در اویل بهار سال ۲۰۱۵ رونمایی کند. بنا به اعلام منبع چینی Economic Daily News اما چنین اتفاقی روی نخواهد داد. بنا به گزارشات اعلام شده که اپل به سامسونگ زمان کافی برای کار کردن بر روی پردازنده A9 را داده تا از هر نظر بی نقص باشد. همچنین با توجه به سابقه این شرکت در تولید محصولات با کیفیت انتظار نمی رود در اوایل بهار ۲۰۱۵ شاهد عرضه عجولانه نسل بعدی آیفون یعنی آیفون ۶ اس باشیم.

[منبع: Digitaltrends]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *