زندگی با آیفون 6 ( قسمت اول )

زندگی با آیفون 6 ( قسمت اول )
  • 1393/11/6
  • مهدي ده نبي
  • 0

نزدیک به چهار ماه از آخرین کنفرانس اپل و رونمایی iPhone 6 می گذرد. اما چیزی که در این مدت مشخص شد، این است که این تلفن هوشمند توانست رکورد فروش اسمارت فون ها را شکسته و درآمد بسیار زیادی را نصیب اپل کند. حالا نوبت این است که یک بررسی در مورد عزیز دردانه اپل بکنیم. پس با گویا آی تی همراه باشید.

2

از آنجا که مدت زیادی است که از این دستگاه استفاده می کنم، قصد دارم که در چهار قسمت، شما را با اعماق iPhone 6 آشنا سازم. بعد از تحقیقات زیادی که در مورد نحوه شروع این بررسی کردم، در نهایت تصمیم گرفتم تا با توضیح ظاهر دستگاه، این مقاله را شروع کنم. مقوله طراحی معمولا جزء موارد اصلی در خرید دستگاه توسط کاربران به شمار می رود.

4

اکثر مردم، به طراحی دستگاه شان خیلی اهمیت می دهند و این موضوع ممکن است اساس انتخاب یک تلفن هوشمند برای خیلی ها باشد. پس می توانید بهترین موضوع برای شروع این بررسی انتخاب شود.

چرا که وقتی شما تصمیم به خرید دستگاهی می گیرید، مسلما به ظاهر و طراحی آن خیلی اهمیت می دهید و این موضوع، تأثیر زیادی روی انتخاب شما می گذارد. این گزینه، می تواند دلیل محکمی بر صف های طولانی که جلوی اپل استورها شکل می گیرد باشد. پس بیایید با هم قدم به قسمت اول این بررسی گذاشته و شروع کنیم.

17

طراحی، می تواند باعث موفقیت یا شکست یک محصول شود.

دلایل موفقیت اپل در دنیای تکنولوژی بسیار پیچیده است و به عوامل زیادی بستگی دارد. اما به نظر من، طراحی متفاوت محصولات می تواند مهم ترین دلیل در این زمینه به شمار رود. دلیل دیگر آن نیز می تواند تعداد کم محصولات و تکرار یک محصول تا به کمال رساندن آن هم باشد.

iPhone 6 را می توان مثال خوبی برای سخت گیری اپل در طراحی محصولات طی این سال ها به حساب آورد. بعد از مدت زیادی کار با آن، به جرأت می توان گفت که این محصول، بهترین و زیباترین طراحی را در زمان خود دارا می باشد. iPhone 6 حاصل فاکتورهای مختلف و به هم پیچیده ای است که باعث شده حس لذت بخش و خوبی به کاربر هنگام استفاده از آن بدهد :

  • ضخامت نازک آن باعث شده است تا در صدر نازک ترین تلفن هوشمند جهان با اقتدار بایستد. ( تنها Xperia Z3 در نزدیکی آن قابل مشاهده است. )
  • تنوع رنگ و به خصوص رنگ طلایی آن، بسیاری از افراد با سلیقه های مختلف را راضی نگه داشته است.

18

این جذبه و اقتدار، وجه تمایز iPhone 6 و سایر رقبا است.

بعد استفاده از تلفن های هوشمند بسیار، باید این اعتراف را بکنم که هر زمان iPhone 6 را به دست می گیرم، از استحکام، نازکی و سبک بودن آن حیرت زده می شوم. در این زمینه، می توانم از HTC One S و HTC One M8 نیز نام ببرم که جایگاه خاصی در نظر بنده دارند. این جایگاه به سادگی قابل دسترسی نیست، اما IPhone 6 نیز توانست رتبه اول آن را تصاحب کند.

در طراحی iPhone 6، نباید از جزئیات قابل ستایش آن چشم پوشی کرد. به نظر من، دکمه های افزایش و کاهش صدا و همچنین دکمه Mute نیز به زیبایی هر چه تمام طراحی شده است. در کنار آن، دکمه Power در بهترین و راه دست ترین مکان، در نزدیکی شصت دست شما همواره قابل دسترس می باشد.

در مورد بدنه آلومینیومی پشت دستگاه، به این نتیجه رسیدم که نسبت به 5S و 5 ، استعداد کمتری در خش افتادگی داشته و مقاوم تر به نظر می رسد. به شخصه هنگامی که به قصد دویدن یا فعالیت از منزل خارج می شوم، از قاب های محافظ برای iPhone 6 خود استفاده می کنم. اما در اغلب موارد، ترجیح می دهم تا تماس مستقیم با بدنه دستگاه داشته و از آن لذت کافی و وافی ببرم. بعد از این مدت استفاده، بدنه آن هنوز مانند روز اول دست نخورده و طبیعی و بدون خط و خش باقی مانده است.

همچنین در تجربه این مدت بنده، چیز خاصی در مورد برآمدگی دوربین دستگاه حس نکردم. در این مورد حس می کنم بیشتر یک آزار، اذیت و کنایه مخالفان به نظر می رسد تا یک مشکل در زندگی روزمره انسان ها.

5

صفحه نمایش : اهمیت دقت در چشم انداز رنگ ها

امروزه، شرکت های سازنده تلفن هوشمند در حال رقابت شدیدی برای افزایش رزولوشن صفحه نمایش به سر می برند. ابتدا شاهد 720p بودیم و سپس به ترتیب 1080p، Quad Hd ( 2560 * 1440 ) و … اما اپل کاملا مسیر خود را پیموده و برای صفحه 4.7 اینچی خود در iPhone 6، رزولوشن 1334 * 750 را در نظر گرفته است. مققان معتقد هستند که چشم انسان، توانایی تشخیص پیکسل ها در تراکم پیکسلی پایین تر از 320 را دارا می باشد. همانطور که می دانید، iPhone 6 دارای تراکم پیکسلی 326 است و تجربه اینجانب نشان می دهد که در این صفحه نمایش، همه چیز به خوبی پیش می رود و قابلیت تشخیص پیکسل ها امکان پذیر نیست.

3

در حال حاضر، اکثر مردم به دقت رنگ صفحه نمایش تلفن های هوشمند اهمیت خاصی نمی دهند. صفحه نمایش iPhone 6 دارای دقت رنگ بالایی بوده و دارای مشکل سایه که در برخی صفحه نمایش های AMOLED گزارش شده است، نیست. اما این به این معنی نیست که iPhone 6 دارای بهترین صفحه نمایش است. به عنوان یک علاقمند به مطالعه در شب، دریافتم که حتی حداقل میزان روشنایی صفحه نمایش این تلفن هوشمند، باز هم زیاد است و چشم را اذیت می کند. همچنین رنگ صفحه نمایش آن نیز تا حدود کمی به آبی متمایل و سفید خالص نیست که این مورد نیز تا حدودی چشم انسان را در استفاده شبانه آزار می دهد.

در مورد یک موضوع مهم نیز جا داره نکاتی را متذکر شوم. آن هم انحنای گوشه صفحه نمایش است که در نوع خود بسیار با ارزش به نظر می رسد. اپل در این مورد، آفریننده به نظر نمی رسد. ( در Galaxy Note 4 نیز شاهد انحنای گوشه صفحه نمایش بودیم ) با این ابتکاری که اپل در طراحی صفحه نمایش iPhone 6 به خرج داده است، اجرای گسچرها از لبه صفحه نمایش بسیار لذت بخش تر و راحت تر به نظر می رسد.

1

اقدام عجیب در جایگذاری دکمه های فیزیکی

این نکته جالب توجه به نظر می رسد که اپل، پیوستگی را در طراحی iPhone 6 کاملا در نظر گرفته است. تنها چیزی که طی این 8 سال تغییر کرده است، جایگاه دکمه Power است که از بالا به قسمت راست بدنه دستگاه تغییر مکان داده است. سایر دکمه ها، در محل قبلی خود باقی مانده اند.

مورد دیگر، دکمه دوست داشتنی و همیشه حاضر Home است. استفاده های زیادی از این گزینه می توان کرد. مهم ترین آنها، ارتباط با سیری، منشی هوشمند اپل است. تصور کنید در انتهای شب و قبل از خواب و در فضای تاریک اتاق، ناگهان تصمیم می گیرید یک پیام ارسال کنید. یا فکر کنید می خواهید یک آلارم برای صبح تنظیم کنید. نگاه کردن به صفحه نمایش در این حالت، آزار دهنده به نظر می رسد. اینجاست که می توانید با نگه داشتن دکمه Home، سیری را فعال کرده و از او بخواهید تا این کارها را برای شما انجام دهد. استفاده دیگر از دکمه Home، خارج شدن از نرم افزارها و بازگشت به صفحه امن Home Screen است.

نباید فراموش کنیم که در محصولات جدید اپل، دکمه Home همراه با سنسور اثر انگشت است که امنیت دستگاه شما را در مقابل دشمنان و غریبه ها تأمین می کند. همه ما بسیاری از اطلاعات خود مانند عکس ها، ایمیل ها، پیغام های فیس بوک و … را در تلفن هوشمند خود نگه می داریم. پس نیاز به یک درگاه امن برای ورود به دستگاه خود داریم که این سنسور هوشمند، وظیفه خود را به خوبی ایفا می کند.

با ما همراه باشید تا در قسمت دوم زندگی با iPhone 6 ، به سیستم عامل iOS و رابط کاربری آن بپردازیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *