۵ گوشی زیبا که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ تولید شده اند

۵ گوشی زیبا که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ تولید شده اند
  • 1393/11/7
  • مجتبی
  • 0

صنعت موبایل در چند سال پیش اصلا به امروز شباهت نداشت. در واقع چیزی به اسم تلفن هوشمند که به معنای امروزی آن باشد وجود نداشت. برخلاف آن زمان، امروزه دستگاه های هوشمند همراه تقریبا از یک شمای کلی بهره میبرندو فقط در جزئیات و یکسری مشخصات ب یکدیگر تفاوت دارد. البته این گفته به معنای خلاق نبودن شرکت هایی مانند اپل یا اچ تی سی نیست و نمی توان گفت این شرکت ها نتوانسته اند دستگاهی یکتا را تولید نمایند، اما با وضعیت کنونی تلفن های هوشمند، آنچه امروزه در بازارهای این محصول می بینیم با گذشته بسیار متفاوت است.

اگر بر گردیم به سال های گذشته، تلفن های تاشو و یا آنهایی که مجهز به صفحه کلید QWERTY بودن از نظر شکل و ظاهر تفاوت های بسیاری در آنها دیده می شد. معمولا اندازه این محصولات کوچک بود. البته این کوچک بودن شبیه به دستگاه های کامپکت امروزی نیست. در کنار اینکه شکل های متفاوتی را در آن زمان ها شاهد بودیم، باید اعتراف کرد در برخی موارد با گوشی هایی مواجه بودیم که به معنای واقعی کلمه زیبا بودند. حتی برخی از آنها آنقدر زیبا هستند که امروزه هم بتوانند بسیاری را خود جذب کنند. ما می خواهیم در این مطلب در گویا آی تی سفری داشته باشیم به صنعت تلفن های هوشمند زیبایی که بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ تولید شده اند.
در ادامه مطلب همراه با گویا آي تی باشید.

Vertu Signature S

این گوشی در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و هنگامی که به بازارها وارد شد ظاهرش بسیار خیره کننده بود. ظاهر این محصول در آن روزها آنقدر خوب بود که جزء دستگاه های لوکس بشمار میرفت. وزن این دستگاه ۲۳۸ گرم بود.

Vertu-Signature-S


Mobiado 350PRL

این گوشی با صفحه کلید فیزیکی QWERTY همراه بود و شکل و حالت کلی آن ما را به یاد Nokia E71 انداخت. در این محصول از برخی موارد گران قیمت برای بدنه آن استفاده شده مانند نیکل سیا. دکمه های گوشی مورد بحث از کریستال یاقون کبود و فولاد ضد زنگ ساخته شده بودند. همچنین پشت دستگاه نیز طوری طراحی شده که جذابیت بیشتری داشته باشد.
Mobiado-350PRL

Nokia 8800 Sirocco Edition

این دستگاه بعد از نسخه اولیه Nokia 8800 تولید شد. همانطور که می دانید مدل اولیه یاد شده در زمان خود سرو صدای زیادی را به پا کرده بود. تاریخ عرضه این گوشی سال ۲۰۰۶ میلادی بوده است. سخت افزار این محصول نسبت به زمان خود بسیار خیره کننده بود و صفحه نمایش آن توانایی نمایش ۲۶۲ هزار رنگ مجزا را داشت. در بدنه گوشی نیز از فولاد ضد زنگ استفاده شده بود و نیز این محصول مجهز به یک دوربین ۲ مگاپیکسلی بود. حالب باز شدن این دستگاه از وسط چیزی بود که در آن زمان باعث می شد چشم هر بیینده ای را مدت ها به خود مشکل نماید.

Nokia-8800-Sirocco-Edition-1


BenQ A520

ممکن است شما  BenQ را به خاطر تولید مانیتورهایش بیشتر بشناسید و نه تلفن های همراه. اگر به سال ۲۰۰۵ برگردیم این شرکت یک تلفن همراه سه بانده به نام A520 را روانه بازار نمود که از GSM پشتیبانی می کرد. دستگاه مورد بحث مجهز صفحه نمایشی از نوع OLED بود و توانایی نمایش دادن ۶۵ هزار رنگ را داشت. دوربین داخلی دستگاه نیز VGA بود که تصاویری با رزولوشن ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل را ثبت می نمود. فضای داخلی ذخیره سازی گوشی یاد شده ۲ مگابایت بود و نیز قابلیت وبگردی با مرور گر WAP 2 را داشت.

BenQ-A520


 

Samsung SGH-E910

گوشی Samsung SGH-E910 به معنای واقعی بی نظیر بود. حتی می توان گفت در طول تاریخ صنعت موبایل چنین دستگاهی تقریبا ساخته نشده است. صفحه نمایش این محصول قادر بود ۲۶۲ هزار رنگ متمایز را نمایش دهد دو دوربین در نظر گرفته شده برای گوشی مورد بحث از نوع VGA بود و تصاویری با رزولوشن ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل را ثبت می کرد. این دستگاه امکان مرورگری اینترنت را به کاربران می داد و صفحه کلید گرد داشت. همچنین قابیلیت چرخش ۱۸۰ درجه ای از دیگر مواردی بود که این گوشی را بیش از بیش بی نظیر می کرد.

Samsung-SGH-E910

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *