آیا میدانید Nexus 6 مجهز به سنسور اثرانگشت بوده که در لحظه آخر از این دستگاه حذف شده؟

آیا میدانید Nexus 6 مجهز به سنسور اثرانگشت بوده که در لحظه آخر از این دستگاه حذف شده؟
  • 1393/11/7
  • مجتبی
  • 0

قبل از ارائه تلفن هوشمند Nexus 6 خیلی از خبرها و شایعات از وجود سنسور اثر انگشت خوان در این محصول خبر دادند. این موضوع از طریق بررسی کدهای موجود بیشتر قوت گرفته و حالا یک تاییدیه رسمی به همراه توضیح برای اینکه چرا نکسوس ۶ سنسور اثر انگشت ندارد منتشر شده و دلیل اصلی آن را امنیت این دستگاه اعلام نموده است.

مدیر ارشد سابق موتورولا Dennis Woodman اذعان داشته که نکسوس ۶ قرار بوده با سنسور اثر انگشت عرضه شود ولی به دلیل مسائل مربوط به کیفیت اینکار صورت نگرفته است.

راز پپشت پرده این قضیه آنجاست که هدف از وجود چنین سنسوری تشخیص صحیح اثر انگشت افراد است و اپل در این راه از همه بهتر عمل کرده. به گفته Dennis Woodman فقط یک شرکت است که می تواند در این زمینه خوب عمل کند که عملا هنوز چنین اقدامی را انجام نداد است که اجتمالا منظور وی همان شرکت موتورولا است.

قبلا اعلام شده بود که موتورولا و گوگل بجای استفاده از روشی که اپل برای اینکار در آیفون های خود اتخاذ کرده، تصمیم گرفته اند از یک سنسور اثر انگشت خوان مانند تلفن های هوشمند گلکسی اس ۵ سامسونگ استفاده نمایند که در آن کاربر باید انگشت خود را بر روی سنسور یاد شده سوایپ نماید. حالا باید منتظر ماند و دید آیا شرکت موتورولا و سایر تولیدکنندگان تلفن های هوشمند اندرویدی برای ارائه یک محصول تمام و کمال در آینده دست به چنین کاری می زنند و از سنسور مورد بحث در دستگاه های تولیدی شان بهره می برند یا خیر.

نظر شما درباره سنسور اثر انگشت در دیواس های امورزی چیست؟ آیا یکی از ویژگی های مثبت و کاربردی است یا وجود آن ضرورتی ندارد؟ لطفا نظرات خود را از طریق بخش نظرات با گویا آي تی و سایر کارران در میان بگذارید.

[منبع: The Telegraph]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *