ایسوس در حال کار بر روی مدلی از ساعت هوشمند ZenWatch است که باتری آن ۷ روز دوام می آورد

ایسوس در حال کار بر روی مدلی از ساعت هوشمند ZenWatch است که باتری آن ۷ روز دوام می آورد
  • 1393/11/7
  • مجتبی
  • 0

زمانی که یک ساعت هوشمند جدید معرفی می شود، دو سوال اساسی بلافاصله مطرح می گردد. آیا صفحه آن گرد است؟ و آیا می توان بدون شارژ مجدد یک روز کامل با آن کر کرد؟ ایسوس قصد دارد به سوال دوم پاسخ بدهد. این شرکت قصد دارد تا جانشین ساعت هوشمند ZenWatch را به نحوی طراحی و تولید نماید که ۷ باتری آن بتواند روز متوالی بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد. این عدد یعنی ۲ روز از زمان کنونی این محصول بیشتر.

این خبر از طرف Jonney Shih منتشر شده. وی کسی است که در مورد رویدادهای ایسوس در پایان سال، جزئیاتی را بیان کرده بود. Shih گفته که برای افزایش طول عمر باتری و زمان کارکرد آن، نوع پردازنده و سیستم عامل باید ساده شوند. بسیاری از ساعت های هوشمند کنونی از پردازنده اسنپدراگون ۴۰۰ استفاده می کنند که این پردازنده بیشتر در تلفن های هوشمند میان رده مورد استفاده قرار می گیرد. اما شرکت هایی مانند کوالکام و مدیاتک قبلا برنامه ای برای تولید چیپست های مخصوص ساعت های هوشمند طرح ریزی کرده اند.

اما نکته ای که در مورد سیستم عامل وجود دارد این است که گوگل تا چه حد امکان انجام تغییرات در سیستم عامل Android Wear را می دهد. بعلاوه این سیستم عامل کاملا از نسخه ویرایش شده اندروید ۵ آبنبات چوبی بهره گرفته است. بنابر این چه چیزی می تواند مشکل مصرف منابع و انرژی را حل کند. البته یک راه حل برای این مشکل وجود دارد و آن استفاده از یک سیستم عامل اختصاصی است. البته این اقدام نیز بنظر با محبوبیت چندانی مواجه نخواهد شد.

ایسوس قبلا اعلام کرده که مدل جدید ساعت هوشمند ساعت هوشمند ZenWatch را در سه ماهه سوم سال میلادی جاری عرضه می کند. بنابر این ممکن است ما یک نسخه اولیه آن را در نمایشگاه MWC که در ماه مارس آغاز می گردد، مشاهده کنیم.

[منبع: GsmArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *