مدیاتک از چیپ جدید ۸ هسته‌ای ۶۴ بیتی خود با نام MT6753 رونمایی کرد

مدیاتک از چیپ جدید ۸ هسته‌ای ۶۴ بیتی خود با نام MT6753 رونمایی کرد
  • 1393/11/10
  • مجتبی
  • 0

چند روز قبل بود که اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت چینی مدیاتک قصد دارد راه خود را به بازارهای آمریکا باز نماید. امروز خبری جدید منتشر شده که طی آن شرکت یاد شده اقدام به معرفی پردازنده ی جدیدی نموده است که MT6753 نام دارد. این پردازنده از نوع ۶۴ بیتی است و پردازشگر گرافیکی آن هم Mali-T720 است که محاسبات و بار پردازشی بازی ها و سایر محتواهای گرافیکی را بر دوش می کشد. چیپ جدید مدیاتک شامل ۸ هسته است که از معماری ARM برای توسعه آنها استفاده شده و بر مبنای Cortex A-53 کار می کنند. این ساختبار باعث شده تا بتوان از هر ۸ هسته این پردازنده به صورت همزمان استفاده نمود.

با پشتیبانی این چیپ جدید از شبکه های مختلف ارتباطی امکان استفاده از آن در سراسر دنیا وجود دارد. MT6753 از تمامی شبکه های موجود نظیر TD-LTE، FDD-LTE Cat.4، HSPA+، TD-SCDMA و EDGE پشتیبانی به عمل می آورد و نیز با نرخ فرکانس رادیویی CDMA2000 1x / EVDO به طور کامل همخوانی دارد. این پردازنده همچنین است با Miracast، بلوتوث ۴ و وای فای دوبانده نیز براحتی کار می کند.

چیپ MT6753 از پردازش های تصویری در صفحه نمایش هایی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و نرخ پخش ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. همچنین قادر است تا تمامی محاسبات لازم برای دوربین های ۱۶ مگاپیکسلی را براحی انجام دهید که از جمله آنها می توان به فناوری تصویر در تصویر اشاره نمود. در بخش ویدئو نیز این پردازنده جدید قادر است تا فیلم هایی با کیفیت H.264 ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را اجرا نماید. همچنین امکان اجرای ویدئو در کیفیت H.265 ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به صورت کم مصرف هم وجود دارد. قرار است. مدیاتک اعلام کرده که این محصول را از پایان سه ماهه دوم سال میلادی جاری عرضه خواهد کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *