چاپ موفق فلزیاب دستی با چاپگر 3 بعدی

چاپ موفق فلزیاب دستی با چاپگر 3 بعدی
  • 1393/11/11
  • نیما سعادت فر
  • 0

در گویا آی تی به گزارش یکی دیگر از دستگاه های موفق ساخته شده با فناوری چاپ 3 بعدی می پردازیم. فناوری چاپ 3 بعدی، تکنولوژی جدیدی برای چاپ مجسم مدل های 3 بعدی است. واژه چاپ معنای گسترده ای دارد. چاپ فقط به معنای تصویرگری متون بر روی کاغذ یا سطوح چاپی دیگر نیست. در یک معنای عام، و بخصوص در رایانه، واژه چاپ به معنای نمایش و در پاره ای از موارد دیگر به مفهوم تجسم است. چاپگر 3 بعدی نام تکنولوژی رو به رشدی است که به کمک آن می توان بصورت فیزیکی اجسام مدل سازی شده در رایانه را بصورت 3 بعدی ساخت. استقبال از این فناوری در کشورهای توسعه یافته رو به رشد سریع است و با سرعت بالایی در حال استفاده است.

به گزارش گویا آی تی؛ آقای پائولو بابولز موفق به ساخت یک دستگاه فلزیاب دستی با کمک فناوری 3 بعدی شده است. سراسر بدنه، دسته، میله بلند و محفظه سیم پیچ آن با چاپ 3 بعدی مونتاژ شده و در فاز آزمایشی مورد امتحان قرار گرفته است. در این فاز، 3 نمونه آزمایشی از این دستگاه برای امتحان پارامترهای آرگونومیک به کار گرفته شد.

به گفته آقای بابولز، سخت ترین قسمت ساخت این دستگاه، طراحی پک باتری آن بوده است. پس از آزمایش گزینه ها و تنظیمات مختلف، بدنه این دستگاه در دو تکه ساخته شد. با این کار روند چاپ و تولید دستگاه، مونتاژ و تعمیرات آن آسان تر می شود.

گفتنی است که استفاده از این پروژه در داخل کشور کمتر رواج دارد و جای دارد که مسئولان ذیربط با بستر سازی برای استفاده از این صنعت، از مواهب این فناوری رو به رشد عقب نمانند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *