اولین حضور بازی Assassin’s Creed در عرصه بازی های موبایل

اولین حضور بازی Assassin’s Creed در عرصه بازی های موبایل
  • 1393/11/11
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

پس از عرضه بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag برای رایانه و کنسول های بازی، شرکت یوبی سافت اقدام به عرضه بازی مشابهی برای گوشی های هوشمند به نام Assassin’s Creed Pirates نموده که فقط یک وجه مشترک با همتای خود دارد و آن هم محیطی است که بازی در آن اتفاق میافتد، محیطی که در آن دزدان دریایی به رقابت و نبرد با یکدیگر میپردازند. شاید داشتن تنها همین یک وجه اشتراک با بازی رایانه ای همتای خود این سوال را به ذهن متبادر کند که آیا Assassin’s Creed Pirates میتواند به عنوان یک بازی خوب در عرصه بازی های موبایل مطرح شود یا خیر.

 در ادامه با گویا آي تی همراه باشید.

gsmarena_008

 

داستان بازی

بر خلاف Black Flag که یک بازی حادثه ای سوم شخص است در Pirates شما فرماندهی یک کشتی دزدان دریایی را بر عهده خواهید داشت و عملا هیچ کاراکتری را هدایت نخواهید کرد. شما در ابتدا چیزی بیش از یک زندانی در کشتی دزدان دریایی نیستید اما ورق به نفع تان برمیگردد و به سرعت به جای کاپیتان کشتی ایفای نقش خواهید کرد. داستان بازی در قالب تصاویر ثابت کمیک با زیرنویس روایت میشود و در ابتدا وظیفه شما فقط حمله به کشتی های دیگر و غارت اموال آنهاست اما به تدریج که در بازی پیش میروید با ماموریت های دیگری همچون به دست آوردن آیتم یا شخص خاصی یا رساندن کشتی خود به نقطه خاصی در مدت زمانی محدود نیز روبرو خواهید شد. در هر کدام از این ماموریت ها اگر هیچ صدمه ای به کشتی تان نرسد یا در مدت زمان خاصی کمتر از مدت زمان تعیین شده بتوانید کشتی تان را به مقصد برسانید، اعتبار اضافی نیز دریافت خواهید کرد که از آن میتوانید برای خرید کشتی های جدید یا به خدمت گرفتن دزدان دریایی بیشتر استفاده کنید.

 

gsmarena_002

 

گیم پلی

بخش عظیمی از انجام این بازی به هدایت کشتی مربوط میشود که هم از زاویه دید اول شخص و هم سوم شخص قابل انجام است و به قدری خوب مهندسی شده که حس هدایت یک کشتی واقعی را به شما میدهد مخصوصا وقتی در حالت اول شخص باشید کشتی شما دقیقا مانند یک کشتی واقعی هنگام رسیدن به موج های دریا بالا و پایین میرود. هر چند هدایت کشتی نقش مهمی در این بازی دارد اما نبردها را نیز نباید از نظر دور داشت. وقتی شما نبردی را علیه کشتی دیگری آغاز میکنید یا در حالت حمله ای هستید یا حالت دفاعی. اگر در حالت حمله ای باشید باید توپ های خود را نشانه بروید و صبر کنید تا کشتی مقابل در تیر رس شما قرار گیرد. وقتی شلیک کردید مدتی طول میکشد تا توپ ها مجددا پر شوند. حالا نوبت کشتی دیگر است که به شما حمله کند و این یعنی وضعیت دفاعی برای شما. در این وضعیت برد آتش کشتی دیگر به شما نشان داده میشود و شما باید قبل از آنکه آن کشتی بتواند به سمت تان شلیک کنید، آن قسمت از کشتی تان که قرار است به آن شلیک شود را از تیر رس خارج کنید.

 

gsmarena_003

 

گرافیک، موسیقی و افکت های صوتی

شاید بتوان گرافیک عالی این بازی را وجه دوم اشتراک آن با همتای رایانه ای خود دانست. علاوه بر این توجه خاصی به جزئیات محیط نیز شده است. از نورپردازی فوق العاده بازی و طراحی کشتی ها با تمام جزئیات شان که بگذریم، انعکاس لرزان نور خورشید یا ماه در موج های دریا و کفی که به واسطه حرکت کشتی ها ایجاد میشود نیز به نوبه خود جلوه ای بسیار زیبا به محیط بازی داده اند. موسیقی بازی نیز با محیط آن کاملا هماهنگی دارد و از بین افکت های صوتی میتوان به صدای قرچ و قروچ کشتی ها هنگام حرکت، صدای حرکت توپ ها و صدای امواج دریا اشاره کرد. ضمنا آواز خوانی دزدان دریایی بعد از انجام هر ماموریت نیز یکی دیگر از نقاط عطف بازی از لحاظ موسیقی و صداست.

 

gsmarena_005

 

سخن آخر

از انجام این بازی پشیمان نخواهید شد چون گرافیک و گیم پلی آن یک سر و گردن از همتایان خود در بازی های موبایل بالاتر است. هر چه باشد این بازی ساخت شرکت یوبی سافت است!

 

Download-az-Iranapps

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *