پتنت جدید سامسونگ حاکی از موبایل هایی با دولب خمیده است

پتنت جدید سامسونگ حاکی از موبایل هایی با دولب خمیده است
  • 1393/11/13
  • مرتضی بیاتی
  • 0

سال گذشته سامسونگ از گوشی Samsung Galaxy Note Edge با یک لب خمیده پرده برداری کرد. برای کسانی که ممکن است با این گوشی آشنا نباشند باید بگویم که اساسا این گوشی هوشمند شبیه Samsung Galaxy S5 می باشد با این تفاوت که یک طرف آن خمیده است. می توان گفت این بخش اضافه به نوعی مانند یک صفحه نمایش ثانویه عمل می کند که می توان از آن برای نمایش اطلاعات متنی, دکمه های منو و غیره. استفاده کرد.

اگر شایعات واقعیت داشته باشند, سامسونگ به دنبال انتشار جانشینی برای Samsung Galaxy Note Edge ولی درقالب Galaxy S Edge است. با این حال برخلاف Galaxy Note Edge در S Edge بجای یک لب خمیده, دو لب خمیده در دو طرف گوشی وجود دارد. به لطف دوستان Patently Mobile, اخیرا مشخص شده است که سامسونگ پتنتی را مرتبط با همین شایعات ثبت کرده است.

samsung-patent-440x640

همانطور در تصویر مشخص است در دیاگرام ثبت شده, هر دو سمت گوشی خمیده است. احتمالا هر دو سمت خمیده به عنوان صفحه نمایش های ثانویه عمل می کنند و قادر به نمایش اطلاعات متنی, آیتم های منو، دکمه های کنترل دوربین، دکمه های کنترل پخش موسیقی، و غیره می باشند.

به هرحال این فقط یک پتنت است و بیان این مطلب که به یقین سامسونگ قصد ساختن آنرا دارد دشوار است؛ البته رابطه بین این پتنت و شابعات را نیز نمی توان نادیده گرفت. در هر صورت ما همچنان گوش بزنگ خواهیم مانند تا ببینیم آیا شایعات به حقیقت تبدیل می شوند ویا تنها درحد یک شایعه باقی می مانند.

نظر شما درباره این پتنت چیست؟ آیا موبایل هایی با دو لب خمیده می توانند موفق باشند و بازار خوبی را کسب کنند؟ لطفا نظرات خود را با ما و خوانندگان گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *