تنها 1.6 درصد از دستگاه های اندرویدی دارای نسخه آب نبات چوبی اندروید هستند

تنها 1.6 درصد از دستگاه های اندرویدی دارای نسخه آب نبات چوبی اندروید هستند
  • 1393/11/14
  • میلاد جهاندار
  • 0

شرکت گوگل در اواسط ماه اکتبر بود که سیستم عامل اندروید 5.0 آب نبات چوبی را همراه با انتشار دستگاه های اندرویدی جدید از جمله تلفن هوشمند Nexus 6 ، تبلت Nexus 9 و Nexus Player راه اندازی کرده است.

متاسفانه پس از سه ماه انتشار تاکنون تعداد کمی از دستگاه های اندرویدی به اندروید آب نبات چوبی ارتقا یافتند و بسیاری از شرکتها تاکنون برنامه خود را جهت ارائه این بروزرسانی مشخص نکردند.

اما گوگل و شرکای سخت افزاریش شروع به گرفتن این بروزرسانی کرده اند. طبق گزارش منتشر شده توسط گوگول تنها 1.6 درصد دستگاه های اندرویدی به اندروید 5.0 آب نبات چوبی ارتقا یافته اند و این در حالی است که ماه قبل زیر 1.0 درصد ارتقا پیدا کردند.

علاوه بر آن گزارشات نشان می دهند رشد دستگاه های اندرویدی که به اندروید 4.4 کیت کت ارتقا یافتند نسبت به ماه قبل کم بوده است زیرا ماه قبل 39.1 درصد بوده و ماه جاری تنها 0.6 درصد افزایش داشته و به 39.7 درصد رسیده است. البته این میزان رشد متاسفانه تنها در ژانویه کم بوده است زیرا در ماه دسامبر رشد 6 درصدی را تجربه نمود.

نسخه های دیگر اندروید نیز تا 2 فوریه رشد زیادی نداشتند و پس از اندروید 4.4 کیت کت اندرویدهای 4.1/4.2/4.3 جیلی بین بیشترین سهم بازار اندروید را به خود اختصاص دادند. خوشبختانه شرکت HTC در این هفته اعلام کرد دو تلفن هوشمند One M8 و M7 بزودی به اندروید 5.0 آب نبات چوبی ارتقا خواهند یافت.

شما می توانید در ادامه تصویر نمودار میزان رشد نسخه های مختلف اندروید طی یک ماه گذشته را مشاهده کنید:

android-install-base-2015-02_story

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *