مایکروسافت بخشی از کد Bing را متن باز کرد

مایکروسافت بخشی از کد Bing را متن باز کرد
  • 1393/11/18
  • مجتبی
  • 0

چند ماه قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه موتور جستجوگر بینگ قصد دارد تا بخش های از تکنولوژی خود را به صورت متن باز ارائه کند و امروز شرکت یاد شده اقدام به آغاز اینکار نموده. اگر فعالیت های متن باز مایکروسافت را دنبال کرده باشید، حتما می دانید که این شرکت برای دنبال کنندگان خود چندین مورد متن باز دیگر را هم منتشر کرده است.

مایکروسافت بخش Microsoft.IO.RecyclableMemoryStream را در موتور جستجوگر Bing به صورت متن باز درآورده که کار این قسمت نوع واکنش و کارایی سیستم است. این بخش با vanilla MemoryStream مقایسه می گردد. نویسنده اصلی مقاله می گوید این ابزار برای انجام اعمال زیر بهینه سازی شده است.

  • اندازه گیری اختصاص دادن میزان حافظه های مورد نیاز
  • لوگیری از سرازیر شدن حافظه حا و دادن اطلاعات بیش از حد به آنها
  • ارائه رفع اشکالات موثر
  • ارائه ابزارهایی برای بررسی وضعیت بهنیه بودن

در حالی که ما نمی دانیم چقدر از موتورو جستجوگر بینک به صورت متن باز درآمده، اما جای خوشحالیست که شرکتی مانند مایکروسافت هم به سمت استفاده از تکنولوژی های متن باز و جامعه محبوب آن رفته است.

امروزه گوگل، نقش اصلی را در بازار موتورهای جتسجوگر بازی می کند و مایکروسافت بخش بسیار عظیمی از کاربران را در این حوزه به رقیب دیرینه خود باخته است. در در حالی است که می توان گفت خود موتور جستجوگر بخشی از یک تجارت نیست که بتوان برای آن درآمد خاصی را در نظر گرفت. اما با متن باز شدن این پروژه دریچه های امید به سویش گشوده خواهند شد و احتمالا شاید افزایش سهم موتورر جستجوی بینگ از شرکت مایکروسافت باشیم.

اگر به این فکر میک نید که چگونه می توانید از کدهای متن باز بینگ استفاده کنید، می توانید به وب سایت مایکروسافت مراجعه کنید تا راهنمای کامل استفاده از آن را بیابید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *