انگلیس ، پذیرنده نخست خودروهای برقی در اروپا

انگلیس ، پذیرنده نخست خودروهای برقی در اروپا
  • 1393/11/21
  • علیرضا اصغری
  • 0

آمارهای جدید نشان دهنده پیشرو بودن کشور انگلیس در رشد استفاده از ماشین برقی در اروپا می باشد، به نحوی که تعداد بیشتری از این نوع وسیله نقلیه ثبت شده است.

آیا خودروهای برقی را در سراسر انگلیس در حال پرسه زدن می بینید؟ قاعدتا، ‌باید این گونه باشید زیرا ظاهرا انگلیس پیشتاز موج استفاده از خودرروهای برقی در اروپا می باشد.

با توجه به ارقام منتشر شده توسط انجمن تولید کنندگان اتومبیل اروپا، کشور انگلیس در سال 2014 بیشتر از پانزده هزار خودروی الکترونیک جدید را ثبت و شماره گذاری کرده است که این رقم نشان دهنده رشد 300 درصدی در مقایسه با زمان مشابه در سال پیش از آن می باشد.

این آمار بسیار بالا،‌ فراتر از رقم هر بازار مشابه دیگری در قاره اروپا می باشد. در جایگاه دوم این رده بندی، کشور آلمان (با هفتاد درصد رشد) و پس از آن فرانسه (با سی درصد رشد) قرار می گیرد.

آمار ارائه شده همچنین بیان کننده این موضوع می باشد که میزان علاقه در سرار اروپا به طور نسبتا مساوی بین خودروهای هیبریدی (36836) و خودروهای برقی از هر نوع (38495) تقسیم شده است، و مجموع تعداد این خودروها بیان گر تنها 0.6 درصد از رقم کل این بازار می باشد.

نکته دیگر اینکه این نسبت در اروپا مشابه تعداد ماشین های برقی پذیرفته شده در آمریکا می باشد،‌که با فروش حدود 119710 ماشین در کل کشور فقط حدود 0.7 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

حال سوال اینجاست که چرا مردم در انگلیس ناگهان به سمت خودروهای برقی رفته اند؟ انگیزه خودِ دولت یک جواب برای این سوال می باشد.  معافیت های جذاب مالیاتی و یک بیمه 5000 پوندی برای ماشین های برقی،‌ اصلا بد به نظر نمی رسد. هر چند اعمال معافیت مالیاتی مشابه در کشور هلند به نظر بی ارزش رسید زیرا ثبت خودروهای برقی بین سالهای 2013 و 2014  بیان کننده افت 42 درصدی بود.

و شاید هم دلیل آن، این حقیقت باشد که شرکت هایی مانند Tesla که سازنده خودرو Model S می باشد،‌ به سرعت شروع به ساخت شبکه جایگاه های شارژ نمودند تا رانندگان بتوانند در سراسر کشور و به دور از نگرانی از خالی شدن باطری به سفر بپردازند.

دیدگاه خود را وارد کنید