گوش دادن به موسیقی باعث کاهش قدرت بخاطر آوردن مغز می شود

گوش دادن به موسیقی باعث کاهش قدرت بخاطر آوردن مغز می شود
  • 1393/11/23
  • مجتبی
  • 0

به تازگی یک تحقیق بر روی افراد جوان و سالمند انجام شده که در آن این افراد میبایست به چهره ها و نام ها نگاه می کردند در حالیکه به موسیقی بدون متن هم گوش می دادند. در یک شرایط دیگر همین کار را بدون گوش دادن به موسیقی هم انجام دادند. در واقع مشکل چندانی در کارایی مغز افراد مورد مطالعه این تحقیق مشاده نشد اما افرادی که سن بالاتری داشتند ۱۰ درصد کمتر می توانستند در هنگام گوش دادن به موسیقی نام ها و چهره ها را به یاد بیاورند.

البته در بسیاری از مواقه میبینیم که افراد برای تمرکز بر روی یک موضوع یا کار خاص، به موسیقی های دلخواهشان گوش می دهند اما این عمل در افزایش تمرکز آنها تاثیری ندارد و حتی اگر سن بالاتر باشد باعث کاهش تمرکز هم می گردد.

انستیتوی تکنولوژی جورجیا تحقیق یاد شده را انجام داده تا در آن میزان به خاطر آوردن نام ها در افراد جوان و سالمند هنگام گوش دادن به موسیقی مشخص شود. موسسه تکنولوژی جورجیا مراحل دقیقی را برای انجام این تحقیق طراحی کردند و در آن تصاویر افراد با نام ها به کسانی که در آزمایش شرکدت کرده بودند نشان داده می شد و سپس آنها باید مشخص می کردند که نام ها چه بوده و در نهایت هم تصاویر مرتبط با چه نام هایی هستند. بدین طریق می توان کارایی و قدرت مغز و قدرت به خاطر آوردن و تمرکز را در حین پخش موسیقی و در حالت بدون موسیقی اندازه گیری نمود.

در نهایت محققان این پژوهش اعلام کرده اند بر خلاف تصور عمومی، که گوش دادن به موسیقی باعث تمرکز بیشتر می شود، باید برای اینکار محلی ساکت و آرام را در نظر بگیرید. این محققان به کارمندان و مدیران و تمام کسانی که برای انجام کار خود نیاز به تمرکز دارند پیشنهاد کرده اند تا محلی آرام و بی صدا را انتخاب کنند تا بیشترین کارایی را داشته باشند.

[منبع: sciencedaily]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *