روزنگار ؛ پردازنده Cortex-A72/ بازگشت فضاپیما به زمین و بیشتر

روزنگار ؛ پردازنده Cortex-A72/ بازگشت فضاپیما به زمین و بیشتر
  • 1393/11/23
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

نسخه تحت وب فیلپ‌برد رونمایی شد

flipboard_for_web_official

فلیپ برد یکی از مجله های بسیار خوب و محبوب موبایلی است که برای اندروید و ios ارائه شده بود. این اپلیکیشن خواندن مطالب و محتواهای گوتاگون را در انواع دستگاه های هوشمند با سیستم عامل های یاد شده بسیار لذت بخش می کند. حالا هم این اپلیکیشن یاد شده پا را فراتر گذاشته و نسخه تحت وب سرویس خود را نیز در اختیار کاربران قرار داده که می توانند با روشی بسیار جذاب و لذت بخش به مرور و مطالعه مطالب مورد نظر خود بپردازند. برای آشنایی بیشتر با امکانات و ویژگی های نسخه تحت وب فلیپ برد به این مطلب مراجعه کنید.

Oppo تلفن هوشمند ۶۴ بیتی میان رده خود را عرضه کرد

7

شرکت چینی Oppo یکی از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند باریک در جهان است که در ماه اکتبر دو تلفن هوشمند خود را یعنی Oppo R5 و Oppo N3 با دوربین چرخان و کیفیت بالایش معرفی کرد. حال به تازگی این شرکت بدون هیچ سر و صدایی گوشی هوشمند جدیدش را بدون هیچ معرفی رسمی به بازار عرضه کرد. این تلفن هوشمند Oppo 3000 نام داشته و جز میان رده ها محسوب میگردد و تنها ۲۵۶ دلار قیمت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

آزمایش بازگشت مجدد فضاپیما به زمین با موفقیت انجام شد

dn26952-2_1200

ماموریت های فضایی امروزه با این همه پیشرفت و فناوری های پیشرفته، باز هم با مشکلاتی مواجه می شوند. از جمله بدترین حوادث فضایی می توان به انفجار شاتل سال ۲۰۰۳ اشاره کرد که جان چندین فضانورد در حین بازگشت به زمین در ان گرفته شد. حالا به تازگی تحقیقی بر روی یک سفینه کوچک انجام شده تا رفتن به فضا و بازگشت به زمین توسط آن مورد بررسی قرار گیرد. در این آزمایش ابتدا سفینه فضایی مورد نظر به ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری سطح زمین رفته و مجدد به جو زمین برگشته و در نهایت هم در آبهای اقانوس‌ آرام به سلامت فرود امده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تحقیق جالب خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

حقه هایی برای رهایی از خرناس

15-2-6-52430snore-pic

همانطور که احتمالا متوجه شده اید به تازگی در گویا آی تی مقالات مختلفی را در زمینه پزشکی و سلامت هم منتشر می کنیم. خرناس کشیدن یکی از معضلاتی بوده که از گذشته تا به حال در برخی افراد وجود دارد. از قدیم راه های گوناگونی را برای رهایی از این معضل پیشنهاد می کردند ولی حالا به کمک فناوری های جدید و تحقیقات اخیر یکسری راه ها برای جلوگیری از خرناس کشیدن هنگام خواب ارائه شده که پیشنهاد می کنیم آنها را حتما بخوانید.

گوش دادن به موسیقی باعث کاهش قدرت بخاطر آوردن مغز می شود

Untitled-1

موسیقی همیشه در بین ما انسان ها از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده. بسیاری از افراد اما گمان می کنند که با موزیک می توانند تمرکز و حواس خود را بر روی موضوعی خاص یا کاری خاص معطوف سازند. اما واقعیت این است که آنقدر ها هم این مسئله سحت ندارد و حتی بر عکس آن هم امکان دارد به وقوع بپیوندد. اخیرا تحقیقی بر روی یکسری افراد جواب و سالمند انجام شده که تاثیر موسیقی را بر عملکرد مغز آنان مورد بررسی قرار داده است. نتیجه کلی این تحقیق نشان داده که در برخی افراد خصوصا افردی که سن بیشتری دارند، گوش دادن به موسیقی در حین تمرکز های مغزی باعث کاهش عملکرد ذهن می گردد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر و نتایج کامل و روش انجام این تحقیق این مطلب را حتما بخوانید.

پیشنمایش Cortex-A72 از ARM؛ پادشاهی جدید در دل پردازنده های ۲۰۱۶

پیشنمایش Cortex-A72 از ARM؛ پادشاهی جدید در دل پردازنده های ۲۰۱۶

اگر با دنیای موبایل و ابزارهای همراه سروکار داشته باشید نام شرکت ARM را حتما شنیده اید. شرکت یاد شده عملا هیچ محصولی را تولید نمی کند بله روش ساخت و معماری تولید پردازنده ها را ایجاد و لایسنس آنها را بفروش می رساند. Cortex-A57 یکی از جدیدترین نوع پردازنده ها است که در حال حاضر برای پردازنده های ۶۴ بیتی نسل جدید مانند اسنپدراگون ۸۱۰ هم بکار رفته. اما بتازگی شرکت ARM از Cortex-A72 هم حرفایی به میان آورده و در واقع بسیاری از مشخصات ان را رسما اعلام نموده. این پردازنده قرار است جایگزین A57 کنونی باشد و همانند‌ آن از قابلیت استفاده از هشت هسته همزمان یا big.LITTLE بهره می برد. اگر می خواهید در مورد A72 بیشتر بدانید ما در گویا آی تی نگاهی مفصل به آن انداخته ایم که می توانید با مراجعه به این مطلب سایر جزئیات آن را مطالعه نمایید.

این بود خلاصه مهمترین خبرها و مطالب فناوری و تکنولوژی امروز که در گویا آی تی منتشر شده. در ادامه می توانید لینک سایر مطالب منتشر شده امروز را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کتید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *