انتشار نسخه پیش نمایش ویندوزفون ۱۰

انتشار نسخه پیش نمایش ویندوزفون ۱۰
  • 1393/11/24
  • مهرداد فراهانی
  • 0

ویندوز فون 8.1 یک سیستم عامل بسیار کارآمد است، هر چند، ممکن است بسیاری از منوهای آن غیر متعارف به نظر برسد اما کسل کننده نیستند. صفحه اصلی سیستم عامل فعلی مایکروسافت همیشه یک پس زمینه سیاه و سفید بود و کاربر می توانستند یک تصویر را به عنوان پس زمینه انتخاب کنند که پشت کاشی ها قرار می گرفت و چندان برای کاربران جذاب نبود.

خوب، خوشبختانه، ویندوز 10 پس زمینه کاملی را در اختیار کاربر قرار می دهد و دیگر خبری از تصویر زمینه سیاه و کسل کننده در هر دو منوی Start و لیست برنامه ها نیست. کاشی ها کمی شفافتر شده، تصاویر با رنگ های کاشی ها تطبیق داده شده و سبک آن بسیار رنگارنگ ترشده است. اپلیکیشن‌های موزیک، آفیس، ایمیل، تقویم، تلفن و ارسال پیام تغییرات چندانی را در مقایسه با گذشته به خود ندیده‌اند، حال آنکه قسمت‌های دیگری نظیر صفحه‌ی مربوط به تنظیمات، اکشن‌سنتر (Action Center)، تصویر پس‌زمینه، کورتنا و اپلیکیشن نمایش تصاویر تغییر کرده اند. دوست داران سبک قبلی ویندوز فون نگران نباشند، جو بلفیور تایید کرده است که “پس زمینه کامل” و “کاشی ها” برای کاربران قابل انتخاب خواهد بود.

نوتیفیکیش ها در منو کشویی در حال حاضر به طور منظم توسط یک خط سفید نازک از هم جدا می شوند، که بررسی آن ها  در یک نگاه کمی راحت تر به نظر می رسد. توانایی تبدیل گفتار به متن سیستم عامل به طور قابل توجهی بهبود یافته است، و برنامه عکس قوی تر خواهد شد.

نسخه پیش نمایش ویندوز 10 ابتدا برای شش گوشی عرضه شده است و بزودی نسخه اصلی در دسترس قرار می گیرد. مایکروسافت وعده داده بزودی گوشی های بیشتری به این لیست اضافه خواهد شد. ابتدا صاحبان لومیا ۷۳۰، لومیا ۶۳۸، لومیا۶۳۶، لومیا ۶۳۵، لومیا ۶۳۰ و لومیا ۸۳۰ میتوانند نسخه پیش نمایش را نسب کنند اما هنوز بسیاری از امکاناتی که مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ موبایل در نظر گرفته است در نسخه‌ی پیش‌نمایش وجود ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *