چرا بشقاب مردان زودتر از زنان خالی میشود؟

چرا بشقاب مردان زودتر از زنان خالی میشود؟
  • 1393/11/24
  • فرشته سعیدی
  • 0

بر اساس تجربه یا به طور غریزی دیده شده است که بشقاب آقایان زودتر از خانم ها خالی می شود و یا به نحوی مردان در این کار سریعتراند.

خانلرزاده می گوید: انسانها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند، دسته ی اول کسانی هستند که به سرعت غذا می خورند و وحشت زده می شوند و اما دسته ی دوم کسانی هستند که از افرادی که آرام غذا می خورند به شدت خسته می شوند.

به گزارش آی تی گویا، احتمال زیادی وجود دارد که مردان در دسته ی دوم باشند و پژوهشگران کره ی جنوبی به این امر بار علمی می دهند و می گویند به همین دلیل بشقاب مردان سریعتر از زنان خالی میشود.

سوجین پارک و وین_سون شین می گوید: در کره ی جنوبی به آرواره های ۴۸ دانشجوی زن ومرد الکترود هایی وصل کردند و به هرکدام ۱۵۰ گرم برنج پخته شده دادند تا بخورند.

پژوهشگران با کمک الکترود ها توانستند فعالیت ماهیچه ها، میزان بازشدن دهان، میزان جویدن هر لقمه در دقیقه و مجموع کل لقمه ها در هر وعده ی غذایی ثبت کنند.

پژوهشگران بعد از ثبت داده ها متوجه شدند، مقدار غذای جویده شده در هر جنسیتی متفاوت و اندازه ی لقمه وجویدن آن به طور کلی در مردان سریعتر از زنان می باشد.

نکته ی مهمتر که این دو گروه را از هم جدا می کند، این است که زنان بیشتر لقمه هایشان را می جوند، درنتیجه با وجود اینکه شیوه ی جویدن دو گروه به یک شکل بود اما جویدن در زنان بیشتر طول کشید.

اما پارک وشین می گوید: قبل از نتیجه گیری بهتر است پژوهش های بیشتری در مورد عادت غذایی زنان و مردان انجام شود.

قبلا در ژاپن پژوهشی انجام شد که نشان داد تفاوت چندانی در چگونگی جویدن آدامس  زنان و مردان وجود ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *