ویندوز ۱۰ موبایل دارای بخش مدیریت فایل داخلی است

ویندوز ۱۰ موبایل دارای بخش مدیریت فایل داخلی است
  • 1393/11/24
  • مجتبی
  • 0

مایکروسافت نسخه پیش نمایش فنی ویندوز ۱۰ مخصوص موبایل را منتشر کرده ولی اکنون همه این نسخه را نصب نمی کنند. زیرا تعداد بسیاری کمی از گوشی ها می توانند در حال حاضر آن را اجرا نمایند و همانطور که از نامش پیداست نسخه پیشنمایش همیشه با مشکلاتی روبرو است. در این نسخه منتشر شده، تعدادی قابلیت و ویژگی جدید مشاهده می شود و نیز بهبودهایی هم برای کارایی بهتر در آن اعمال گشته. همچنین این سیستم عامل اکنون مجهز به یک اپلیکیشن مدیریت فایل داخلی است.

همانطور که از نام اپلیکیشن یاد شده پیداست، مایکروسافت امکانی را فراهم ساخته تا با آن بتوانید براحتی در رابط کاربری لمسی سیستم عامل یاد شده، فایل های خود را سازماندهی و مدیریت کنید. همه چیز از پوشه ها گرفته تا انتخاب های چندگانه و اعمال فیلتر های مختلف در این نسخه اضافه شده اند.

در بالای اپلیکیشن مورد بحث می توانید مسیر فایل و پوشه ای که در آن حضور دارید را ببینید و براحتی از طریق آن به پوشه های قبلی بروید. فلشی که در بالای سمت راست محیط کاربری این اپلیکیشن قرار دارد، می تواند شما را به پوشه مادر پوشه کنونی که در آن هستید هدایت نماید.

در سمت چپ هم آیکون خانه را می توان دید که با لمس آن می توان فایل ها و پوشه هایی که اخیرا باز شده اند را مشاهده نمود. در زیر این بخش نیز اگر دستگاه شما مجهز به کارت حافظه میکرو اس دی باشد، نشان داده خواهد شد.

با انجام لمس طولانی هر پوشه یا فایل، یک منو ظاهر می گردد که می توانید آن فایل یا پوشه را جابجا، کپی و یا حذف کنید و نیز آن ها را تغییر نام دهید. همچنین امکان مشاهده خواص فایل یا پوشه مورد نظر از طریق این منو صورت می گیرد. هنگامی که بخواهید فایل یا پوشه ای را جابجا کنید، می توانید آن را گرفته و بر روی مکان دلخواه بکشید و در انجا رها سازید. درست مانند درگ-دراپ در ویندوز.

استفاده از این اپلیکیشن مدیریت فایل در دستگاه های  مختلف خصوصا لپ تاپ های ارزان قیمتی که کارت های حافظه ستگینی بر روی آنها قرار داده شده، باعث می گردد، فشار کمتری به پردازنده وارد شده و سازماندهی فایلها سریعتر و آسانتر و نیز بهینه تر صورت پذیرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *