موسیقی برحافظه در سنین مختلف تاثیر معکوسی دارد!

موسیقی برحافظه در سنین مختلف تاثیر معکوسی دارد!
  • 1393/11/28
  • فرشته سعیدی
  • 0

طبق مطالعات محققان آمریکایی، موسیقی می تواند در سنین مختلف، تاثیر معکوسی داشته باشد. جوانان باشنیدن موسیقی و افراد مسن با سکوت، بهتر به یاد می آورند.

به گزارش گویا آی تی، شنیدن قطعات موسیقی در آرام کردن احساسات می تواند نقش مؤثری داشته باشد و محققان زمان گذشته بر این موضوع تاکید بسیار کرده بودند اما در مطالعات اخیر، بخش جدید و متفاوتی از تاثیرات موسیقی آشکار شده است.

گروهی از محققان موسسه فناوری جورجیا امریکا مطالعاتی انجام دادند که نشان می دهد موسیقی، بر دو گروه افراد جوان و افراد مسن تاثیر متفاوتی دارد. طبق مطالعات انجام شده، افراد مسن برای به یاد آوردن موضوعی که از خاطرشان رفته است، احتیاج به سکوت دارند ولی تمرکز جوانان با موسیقی افزایش می یابد.

در این مطالعات، افراد مسن تر را با نمایش عکس هایی به آنها مورد بررسی قرار دادند. هنگامی که عکسی به آنها داده میشد، برای یادآوری دوباره عکس ها را نشان میدادند و از آنها خواسته میشد تا عکس ها را با نامشان به خاطر آوردند. یاد آوری عکس ها با اسامی در دو نوبت پخش موسیقی (با کلام یا صدای موسیقی باران) یا در سکوت مطلق بود.

محققان، همزمان با پخش موسیقی سوالاتی از افراد مسن پرسیدند و متوجه شدند برای یادآوری اسامی، بازده ذهنی این افراد نسبت به هنگامی که در اتاق سکوت برقرار بود، ۱۰ درصد کاهش یافت. باتوجه به تحقیقات انجام شده، افزایش سن افراد مسن با کاهش تمرکز همراه است، به گونه ای که با کوچکترین صدا یا موسیقی، تمرکزشان بهم می خورد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *