روزنگار ؛‌ لپ تاپ های جدید وایو/ تاثیر موسیقی بر ذهن و بیشتر

روزنگار ؛‌ لپ تاپ های جدید وایو/ تاثیر موسیقی بر ذهن و بیشتر
  • 1393/11/28
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

دو لپ تاپ جدید VAIO Z و VAIO Z Canvas معرفی شدند

gsmarena_001

وایو یکی از نام آشنا ترین تولید کنندگان صنعت پی سی دنیاست که قبلا زیر نظر سونی فعالیت میکرد و از سال گذشته به یک شرکت ژاپنی واگذار گردید. حالا این شرکت پس از یک سال دو لپ تاپ جدید با نام های VAIO Z و VAIO Z Canvas را معرفی کرده است. لپ تاپ اول که VAIO Z نام دارد از پردازنده اینتل Core i7-5557U بهره می برد که فرکانس کاری هر هسته آن ۳/۱ گیگاهرتز است. صفحه نمایش این نوت بوک ۱۳ اینچ بوده و رزولوشن آن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است و از چیپ گرافیکی اینتل یعنی Iris 6100 بهره می برد. حافظه رم پردازشی این محصول بین ۸ تا ۱۶ گیگابایت قابل سفارش است و نیز حافظه داخلی ذخیره سازی آن هم بی ۲۵۶ تا ۵۱۲ گیگابایت قابل تعیین است. نوع هارد دیسک این دستگاه SSD است. از نظر ارتباطات هم این لپ تاپ از بلوتوث نسخه ۴، HDMI ، USB 3.0 و شبکه های وای فای دو بانده IEEE802.11 ac / a / b / g / n پشتیبانی می کند. عمر باتری این محصول بنابه گفته سازنده آن ۱۵ ساعت کار مداوم است که برای یک لپ تاپ بسیار عالی محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر با این دو نوت بوک این مطلب را بخوانید.

موسیقی برحافظه در سنین مختلف تاثیر معکوسی دارد!

۷۹۲۲۲۳

شنیدن قطعات موسیقی در آرام کردن احساسات می تواند نقش مؤثری داشته باشد و محققان زمان گذشته بر این موضوع تاکید بسیار کرده بودند اما در مطالعات اخیر، بخش جدید و متفاوتی از تاثیرات موسیقی آشکار شده است. گروهی از محققان موسسه فناوری جورجیا امریکا مطالعاتی انجام دادند که نشان می دهد موسیقی، بر دو گروه افراد جوان و افراد مسن تاثیر متفاوتی دارد. طبق مطالعات انجام شده، افراد مسن برای به یاد آوردن موضوعی که از خاطرشان رفته است، احتیاج به سکوت دارند ولی تمرکز جوانان با موسیقی افزایش می یابد. با خواندن این مطلب می توانید تاثیری که موزیک بر ذهن افراد می گذارد را متوجه شوید.

برنامه OneNote مایکروسافت برای پی سی رایگان شد

wpid-microsoft-onenote_story.jpg

نرم افزار  OneNote از مابکروسافت این روزها محبوب تر شده بخصوص بعد از اینکه در سال گذشته بر روی سرفیس این شرکت به صورت رایگان قرار داده شد.نسخه رایگان این نرم افزار بنظر در مسیر خوبی قرار گرفته تا باز هم بر محبوبیتش اضافه گردد. اکنون در این نسخه برخی از امکانات همچنان غیر فعال است که با پرداخت مبلغی میتوان آنها را فعال کرد. خوشبختانخ در هر صورت اخیرا خبری توسط مایکروسافت منتشر گردیده که بیان می دارد این نرم افزار قرار است برای رایانه ها ی ویندوزی و نیز مک هم رایگان شود، آن هم بدون هیچ گونه محدودیتی در ابزارها و امکانات!

تصاویر ماهواره ای اسیدی شدن آب اقیانوس را نشان می دهد

satellite-in-space-540x334

تکنیک های پیشرو برای نظارت بر اسیدی شدن اقیانوس ها با استفاده از ماهواره ها نوید یک انقلاب به دانشمندان زمینه زیست شناسی و زیست شناسی دریایی می دهد. این رویکرد جدید از طریق ماهواره هایی که در مدار زمین و در حدود ۷۰۰ کیلومتری ما قرار دارند امکان نظارت از راه دور بر اقیانوس های دور افتاده و غیر قابل دسترس را فراهم می کنند. برای آشنایی بیشتر با پدیده یاد شده این مطلب را مطالعه نمایید.

مکانیستم ضد التهابی رژیم غذایی و روزه

۱۵۰۲۱۶۱۳۱۱۴۶-large

محققان اخیرا دریافته اند که در بدن انسان یک مکانیزم ضد التهابی وجود دارد که هنگام روزه گرفتن و در رژیم های غذایی فعال می شود و باعث مسدود کردن اختلالات التهابی می شود. در این مقاله که نتایج آن در روز ۱۶ فوریه در مجله Nature Medicine منتشر شده، محققان نشان دادند که ترکیبات بتا هیدرواکسی (BHB) چگونه مستقیما مانع NLRP3 می گردد. NLRP3 بخشی از مجموعه ای پیچیده از پروتئین هایی است به نام اینفلاماسام (inflammasome).این مجموعه پروتئین ها در هنگام اختلالات التهابی که در بیماری هایی نظیر، خود ایمنی، دیابت نوع ۲، بیماری آلزایمر، تصلب شرایین فعال می شوند، تاثیر مستقیم می گذارد.

لوله های میکروسکوپی طلا می تواند دو عمل تشخیص و نابود سلول های سرطانی را انجام دهد

gold-nanotubes-leeds

در حال حاضر یکی از بیماری های مهم سرطان است و دانشمندان هر روزه آزمایش های مختلفی را برای پیدا کردن راه درمان ساده آن ها امتحان می کنند. شکی در این نیست که پزشکان ترجیح می دهند بلافاصله پس از تشخیص سرطان کار درمان را از آن نقطه شروع کنند و به نظر می رسد که فناوری نانو این فرصت را به آن ها داده است.

اختصاصی گویا آی تی؛ نگاهی به فیلم هایی با مضمون قابلیت های ابر انسانی

maghz

ظرفیت بسیار بالای ذهن انسان ها همیشه یکی از مباحث جذاب در صنعت فیلم سازی بوده و هست. از نظر علمی ثابت شده که اکثر انسان ها نمیتوانند از حد معینی بیشتر از ظرفیت های مغز خود استفاده کنند. اما همواره در دنیای فیلم و سینما کارگردانان و نویسنده ها پارا فرا گذاشته و تصاویری از ظرفیت های ذهنی بشر خلق میکنند که واقعا جذاب هستند. پیشنهاد می کنیم این مطلب را حتما بخوانید.

در اینجا به پایان روزنگار دیگری در گویا آی تی رسیدیم. در ادامه می توانید لینک سایر مطالب تکنولوژیک امروز که در گویا آی تی منتشر شده را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *