حذف ویژگی های کنترل سلامت از ساعت اپل به علت سنسورهای دمدمی مزاج

حذف ویژگی های کنترل سلامت از ساعت اپل به علت سنسورهای دمدمی مزاج
  • 1393/11/29
  • علیرضا اصغری
  • 0

شرکت اپل ظاهرا قصد داشت که ساعت های هوشمند خود را شدیدا بر پایه ویژگی های مبتنی بر کنترل سلامت متمرکز نماید، اما در میانه راه توسعه مجبور شد مسیر خود را تغییر دهد. بنابر گزارش “وال استریت ژورنال”، این شرکت در ابتدا در رویای دستگاهی بود که بتواند ضربان قلب، فشار خون و میزان استرس را (بر مبنای تماس با پوست بدن) کنترل نماید. ولی متاسفانه سنسورها عملکرد قابل پذیرشی نداشتند که البته این موضوع خیلی، جای تعجب هم ندارد. زیرا بر اساس بررسی تعداد زیادی از گجت های پوشیدنی در گذشته، ضربان قلب توسط آنها منقطع و نامنظم کنترل می شد. مهندسین این شرکت پی بردند که دست های پر مو، پوست خشک و حتی میزان محکم بسته شدن ساعت به دست می تواند بر نتایج حاصله اثر گذارد که نهایتا آنها نیز نتوانستند در زمان لازم راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

بر پایه گزارش منابع وال استریت ژورنال، ساعت اپل در خود این شرکت به عنوان یک سیاه چاله شناخته شده است، چرا که در طول چهار سال و علیرغم شکست در آزمایشات، منابع مالی اپل را بلعیده است. البته به محض درک این واقعیت توسط این شرکت که ساخت ساعت های مبتنی بر ویژگی های کنترل سلامت که همه استانداردهای لازم را نیز داشته باشد، کار بسیار سختی است، توسعه و تحقیق روند کاهشی پیدا نمود. انبوه ساعت های فروش رفته در ماه آپریل، بسیار متفاوت از ساعت رویایی اولیه اپل بود به طوری که شاید این مدل، بیشتر یک وسلیه همراه آیفون با قابلیت ساده کنترل نیض و گام شمار محسوب می گردد.

اگرچه با انتظار فروش میلیون ها عدد توسط اپل، گزارش ها از سفارش حدود شش میلیون ساعت درسه ماهه اول، توسط فروشندگان آسیایی خود حکایت داشت. نیمی از این تعداد مدل اولیه و ورزشی ساعت اپل بودند، در حالی که سهم  مدل میان رده ضد زنگ آن یک سوم این تعداد بود. بر اساس چشم اندازِ این شرکتِ واقع در کوپرتینو کالیفرنیا، همیشه یک شانسی برای هر کار وجود دارد که در آینده اتفاق خواهد افتاد. اپل سابقه خوبی در توسعه قابل ملاحظه ی یک دستگاه، پس از ارائه مدل اولیه آن دارد،به عنوان مثال اولین نمونه آیفون، فاقد سیستم ۳G یود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *