حل مشکل عدم چرخش صفحه نمایش iPhone 6 Plus

حل مشکل عدم چرخش صفحه نمایش iPhone 6 Plus
  • 1393/12/5
  • مجتبی جعفری لاهیجانی
  • 2

یکی از جذاب ترین ویژگی هایی که همراه با آیفون های با صفحه نمایش بزرگ عرضه شد, قابلیت چرخش صفحه ی خانگی آن است. بطوریکه نوارابزاری که در پایین صفحه خانگی قرار دارد, به گوشه هدایت شده و آیفون, به آیپدی کوچک شبیه می شود(همانند تصویر بالا). برای انجام این کار, کافیست گوشی آیفون خود را از حالت عمومی به افقی برگردانید و تا زمانیکه قفل چرخش صفحه فعال نباشد, این روال می تواند ادامه داشته باشد.

گاهی اوقات ممکن است با چرخاندن آیفون, صفحه ی خانگی آن ثابت بماند اما اگر برنامه ای که از این قابلیت پشتیبانی می کند را اجرا کنید, صفحه ی آن چرخش کند. دلیل این مشکل بسیار ساده بوده و مرتبط با تنظیمات بزرگنمایی صفحه نمایش آیفون می باشد. احتمالا شما قابلیت چرخش صفحه نمایش را با استفاده از گزینه ی Zoomed View فعال کردید. برای حل مشکل فوق مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به برنامه ی تنظیمات بروید و وارد قسمت Display and Brightness شوید.
  2. در قسمت Display Zoom, گزینه ی View را انتخاب کنید.
  3. در صفحه ی باز شده, حالت نمایش Standard را انتخاب کنید, دکمه ی Set را فشار دهید و تغییرات اعمال شده را تایید کنید.
  4. به صفحه ی خانگی آیفون برگردید و گوشی خود را از حالت عمودی به افقی بچرخانید.

 

use-standard-display-view-to-enable-home-screen-rotation

مهم: قبل از انجام مراحل فوق, قفل چرخش صفحه نمایش را بررسی کنید که فعال نباشد. در صورت فعال بودن, تصویر قفل کوچکی که فِلشی به دور آن می باشد, در بالای سمت راست صفحه نمایش قابل مشاهده است. فعال بودن این قفل باعث می شود تا آیفون تمام تنظیمات مرتبط با چرخش صفحه نمایش را در نظر نگیرد و این ویژگی را در داخل برنامه ها و صفحه ی خانگی, غیر فعال کند.

rotated-home-screen-iphone

اگر با انجام مراحل فوق باز هم مشکل برطرف نشد, گوشی خود را به حالت افقی قرار داده و با قدرت تکان دهید زیرا گاهی اوقات بطور موقتی شتابسنج گوشی از کار افتاده یا حساسیت آن کم می شود که با انجام اینکار مشکل شتابسنج حل می شود.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *