۹۶ درصد بازار تلفن‌های هوشمند در اختیار سیستم عامل گوگل و اپل است

۹۶ درصد بازار تلفن‌های هوشمند در اختیار سیستم عامل گوگل و اپل است
  • 1393/12/6
  • مجتبی
  • 0

اگر شما هم این سوال را از خود می پرسید که چرا توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایلی، ابتدا نسخه اندروید و iOS را عرضه می کنند، باید بدانید دلیل اصلی این موضوع بازار بزرگی است که این دو سیستم عامل در اختیار دارند. بر اساس گزارش جدیدی که از سوی IDC منتشر شده تا پایان سال ۲۰۱۴ دو شرکت گوگل و اپل، در مجموع ۹۶ درصد بازار را در اختیار دارند.

از این ۹۶ درصد سهم گوگل ۸۱/۵ درصد و سهم اپل ۱۴/۸ درصد است. سایر پلتفرم های موبایلی نظیر ویندوزفون و بلکبری به ترتیب ۲/۷ درصد و ۰/۴ درصد را در اختیار دارند. حالا مشخص می شود که چرا سیستم عامل گوگل بیشترین استفاده را در سراسر جهان دارد. اما IDC اعلام کرده برخلاف سهم بیشتر گوگل، پلفترم موبایلی اپل در بخش سود حاصل از اپلیکیشن ها ۹۰ درصد را به خود اختصاص داده.

[quote align=”center”]بنا به اعلام مدیر تحقیقات IDC : اندروید و iOS از بسیاری جهات شبیه به هم هستند و در بازار به یک طریق خودنمایی می کنند. از نظر ترکیب انواع کاربران نهایی، سابقه کاری بروز شده‌ی تولیدی و در دسترس بودن تلفن های ارزان برای اندروید از جمله مواردی هستند که این پلتفرم را به پر استفاده ترین سیستم عامل موبایلی حال حاضر تبدیل کرده.[/quote]

البته این گزارشات به معنی بد بودن سایر سیستم عامل ها نیست. در حقیقت سیستم عامل ویندوزفون از مایکروسافت از برخی جهات بهتر از سایر سیستم عامل ها عمل کرده و مثلا تلفن هوشمند لومیا ۵۲۰ اکنون در لیست پرفروشن ترین و محبوبت ترین های اپراتورهاست و می توان آن را محبوب ترین گوشی ویندوزفونی دنیا نامید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *