اسمارت‌فون HTC One M9 رونمایی شد: دوربین ۲۰ مگاپیکسلی، پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و نمایشگر ۵ اینچی

اسمارت‌فون HTC One M9 رونمایی شد: دوربین ۲۰ مگاپیکسلی، پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و نمایشگر ۵ اینچی
  • 1393/12/10
  • مهرداد فراهانی
  • 0

پس از ماه ها گمانه زنی، و لو رفتن تصاویر و مشخصات اچ‌تی‌سی One M9 ، این پرچمدار در نهایت رسما معرفی شد. اینطور که معلوم است بیشتر مشخصات لو رفته درست از آب در آمدند. در ادامه با گویا‌ آی‌تی همراه باشید…

HTC-One-M9-Gold-Right

طراحی

هیچ تردیدی در مورد این که اچ‌تی‌سی در پرچمداران خود از بهترین طراحی بهره میبرد وجود ندارد، و One M9 هم از این قاعده مستثنی نیست. مشکلات ناسازگار بودن ابعاد این گوشی که ۱۴۴.۶ طول در ۶۹.۷ عرض و ۹.۶۱ میلیمتر قطر می باشد همچنان باقیست اگرچه کوتاه تر و کمی باریک تر از نسل قبلی خود است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که هنوز هم چندان راحت با یک دست کنترل نشود.

HTC-One-M9-desnign-pics

 اینطور که به نظر می‌رسد تصاویر فاش شده‌ی پیشین صحت داشتند و One m9 نیز طراحی مشابهی با پرچمدار سال پیش اچ‌تی‌سی دارد. بجز تغییر جایگاه کلید پاور و تعدادی تغییر جزئی دیگر در کنار دوربین تکی پشتی، تفاوت دیگری با نسل قبلی مشاهده نمی‌شود. اما اچ‌تی‌سی در طراحی گوشه‌های کناری پرچمدار خود از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای بهره برده و بدنه‌ی اصلی دستگاه نیز از آلومینیوم پرس‌خورده است.

صفحه نمایش و پردازنده

HTC-One-M9 -design-pics

رزولیشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می باشد و از فناوری LCD بهره می برد. این پرچمدار اچ‌تی‌سی هم همچون گذشته به اسپیکرهای بوم‌ساوند مجهز است که البته این بار با تکنولوژی دالبی نیز ترکیب شده است. پردازنده هم اسنپ‌دروگون ۸۱۰ که بهترین پردازنده کوالکام است و به احتمال زیاد عملکرد خیره کننده ای در چنین رزولوشن صفحه نمایش ارائه می کند.

علاوه بر این، آن را رم ۳ گیابایتی در آن استفاده شده، بنابراین شما نمی توانید از سخت از سخت افزار M9 ناله و شکایت داشته باشید. علاوه بر آن، این تلفن همراه با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود که از طریق یک حافظه میکرو SD تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا می باشد.

دوربین

در اینجا ما در بهترین ارتقا در ویژگی های One M9 را در مقایسه با نسل قبلی‌اش شاهدیم. درست مانند سونی و برخی از گوشی های دیگر در نهایت این اسمارت‌فون هم به دوربین ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شد. این بالاترین رزولوشنی است که در گوشی های اندرویدی در حال حاضر ارائه می شود، و تاکنون این سنسور فقط در گوشی های سونی استفاده شده بود.

اچ‌تی‌سی One M9، با این حال، از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی ساخته شده توسط توشیبا به جای سنسور های سونی استفاده کرده که نشان می دهد ممکن است سطح مختلفی از کیفیت عکس را در این دو ببینیم و به زودی باید شاهد مقایسه دوربین اکسپریا Z3 با این اسمارت‌فون باشیم.

پشتیبانی از HDR، و ضبط ویدیوی ۱۰۸۰P تا ۹۰ فریم در ثانیه هم از دیگر ویژگی های دوربین می باشد و به لطف افزایش تعداد مگاپیکسل‌ها، اکنون پرچمدار اچ‌تی‌سی قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن ۴K خواهد بود. علاوه بر این سنسور توشیبا تا حدودی با مشخصات منحصر به فرد همراه است. یکی از آن ها پیکسل مربع است. در حالی که اندازه سنسور مثل همه سنسورهایی که وضوح بالا دارند هنوز ۱.۲ میکرون است، توشیبا ادعا می کند که این سنسور “با بهره گیری از طرح مربع پیکسل اختصاصی تصاویری با کیفیت فوق العاده بالا و مصرف کم باتری را قادر می سازد.”

باتری

عملکرد اچ‌تی‌سی One M9 توسط باتری نسبتا سخاوتمندانه ۲۸۴۰ میلی آمپری، کامل می شود که ۲۴۰ میلی آمپر بیش از نسل قبلی ‌اش می باشد. از آنجا که One M8 در حال حاضر نمرات بسیار خوبی در تست های باتری کسب کرده، انتظار می رود M9 این ماموریت را بهتر انجام دهد. اچ‌تی‌سی ۲۱ ساعت زمان مکالمه در حالت ۳G و ۱۷ روز حالت آماده به کار، را برای آن ادعا کرده که بسیار خوب به نظر می‌رسد.

سیستم عامل و دیگر مشخصات

One M9 همراه با آخرین نسخه اندروید ۵.۰ آبنبات چوبی، عرضه می شود که  از رابط کاربری سنس ۷ بهره می‌برد. با تصاویر مسطح، عملکرد کارآمد و قالب دهی به سطح بعدی که در آن به کار گرفته شده به شما اجازه می دهد همه چیز را در تلفن خود سفارشی کنید.

One M9 به زودی در این ماه در سراسر جهان عرضه خواهد شد و قیمت گذاری هم برحسب هزینه حمل متفاوت خواهد بود، اما به احتمال زیاد در اطراف ۶۰۰ دلار خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *