باریک ترین تبلت جهان Xperia Z4 tablet رسما توسط سونی معرفی شد

باریک ترین تبلت جهان Xperia Z4 tablet رسما توسط سونی معرفی شد
  • 1393/12/11
  • مجتبی
  • 0

باریک ترین تبلت ۱۰ اینچی جهان با نام Xperia Z4 Tablet توسط سونی معرفی شد. یکی از مهمترین ویژگی های این تبلت، استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ است. ضخامت تبلت یاد شده فقط ۶/۱ میلیمتر و وزن آن هم ۳۸۹ گرم است.

اگر بخواهیم نگاهی سریع به مشخصات این دستگاه داشته باشیم، صفحه نمایش آن همانطور که اشاره کردیم، ۱۰/۱ اینچی با کیفیت ۲k است. مغز متفکر این محصول چیپ ۶۴ بیتی اسندذراگون ۸۱۰ است که شامل هشت هسته پردازشی است. اما باتری این دستگاه ۶۰۰۰ میلی آپرساعتی است که تا ۱۷ ساعت پخش ویدئو را دوام می آورد. محصول مورد بحث ضد آب بوده و دارای گواهی IP68 است.

در ادامه مطلب با گویا آی تی همراه اشید تا نگاهی عمیق تر به این تبلت قدرتمند داشته باشیم.

طراحی و صفحه نمایش

Xperia Z4 Tablet سبک طراحی زیبای نسل گذشته خود را دنبال میکند و از نظر ظاهری نمای این محصول هم مانند دستگاه های تولیدی سال های گذشته سونی است. اما حالا سونی توانسته با تلاش زیاد تبلت جدید خود را باریکتر و سبک تر کند. همانطور که گفتیم اکنون محصول یاد شده باریک ترین تبلت ۱۰ اینچی دنیا است که این یعنی حتی از آیپد ایر ۲ هم باریک تر است. ضخامت ۶/۱ میلیمتری این تبلت باعث شده تا زیبایی خاصی داشته باشد.

صفحه نمایش ۱۰/۱ اینچی Xperia Z4 Tablet ویژگی های زیادی دارد.کیفیت آن ۲k است و در تست هایی که تا کنون انجام شده همه از کیفیت و زاویه دید خود آن سخن به میان آورده اند.

پردازنده و دوربین

پردازنده هشت هسته ای و ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۱۰ یکی از قدرتمندترین چیپ های موجود برای ابزارهای همراه جهان است و اینکه یک تبلت از چنین پردازنده ای بهره ببرد خیلی کم پیش آمده. سونی با استفاده از چیپست یاد شده بهمراه اندرودی ۵ باعث شده که قدرت و سرعت دستگاه خود را تا حد  زیادی بالا ببرد. لازم به ذکر است که حافظه داخلی ذخیره سازی تبلت جدید سونی، ۳۲ گیگابایت است.

دوربین اصلی تبلت مورد بحث در پشت ان ۸ مگاپیکسلی است که در نور روز تصاویر قابل قبولی را ثبت می کند. در جلو دستگاه اما یک دوربین ۵ مگاپیکسلی قرار داده شده که در تبلت ها کمتر دیده ایم.

قیمت و تاریخ عرضه

Xperia Z4 Tablet در دو مدل به بازار عرضه می شود. یکی مدل وای فای و دیگری مدلی که از شبکه های ۴G LTE بهره می برد. در حالیکه جزئیات زیادی در مورد زمان عرضه این محصول به بازار وجود ندارد، اما احتمال زیادی هست که ابتدا ان را در بازار کشورهای غربی ببینیم. قیمت رسمی تبلت مورد اشاره نیز هنوز اعلام نشده اما حدس زده می شود مدل وای فای آن ۵۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *