ربات های جراح داوینچی در ایران

ربات های جراح داوینچی در ایران
  • 1393/12/12
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، رییس مرکز تحقیقات جراحی کم تهاجمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز جناب آقای دکتر حمیدرضا فروتن، دیروز (دوشنبه) در مورد اینکه ربات داوینچی می تواند جراحی های عمومی، پروستات و زنان را انجام دهد، گفت: این ربات اکنون در کشور های پیشرفته جراحی می کند و قرار است به زودی از این ربات در ایران استفاده شود.

وی تصریح کرد: ما با همکاری دانشگاه شیراز، علوم پزشکی شیراز و دانشگاه صنعتی شریف به ساخت ربات داوینچی می پردازیم. همچنین گفت: در عمل های جراجی کم تهاجمی (لاپاراسکوپی) ایران توانایی زیادی دارد و محققان ایرانی در این زمینه مطالعات و تحقیقات زیادی داشته اند که در مجلات معتبر دنیا به چاپ رسیده است.

فروتن در مورد روش جدید که همه یا قسمتی از روده ی بزرگ برداشته می شود، افزود: این روش که بدون جراحی و از طریق مقعد انجام میگیرد، برای اولین بار در ایران صورت می گیرد به صورتی که بدون باز کردن شکم، همه یا قسمتی از معده را خارج می کنند و در مورد این روش در مجله لاپاراسکوپی آمریکا نوشته شده است.

وی تصریح کرد: ازجمله اقدامات روش لاپاراسکوپی، برداشتن تومورهای روده بزرگ و سیاهرگ و از جمله مزایای آن، بازنکردن شکم، کاهش دوران نقاهت و بالابردن سرعت عمل است و قرار است با حضور ۱۵۰ مهمان خارجی، چهارمین کنگره بین المللی جراجی کم تهاجمی ایران از ۳۱ فروردین تا چهارم اردیبهشت ماه سال ۹۴ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شود.

‌[منبع:Irna]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *