گوگل سخت درحال کار بر روی هواپیماهای بدون سرنشین تیتان برای ارائه اینترنت در نقاط دور افتاده است

گوگل سخت درحال کار بر روی هواپیماهای بدون سرنشین تیتان برای ارائه اینترنت در نقاط دور افتاده است
  • 1393/12/12
  • مهرداد فراهانی
  • 0

بسیاری از شما مطمئنا پروژه Loom را به یاد دارید پروژه ای که گوگل در آن تلاش های شگفت انگیزی برای اتصال به اینترنت در مکان های دور افتاده، از طریق بالن های مخصوص داشت. این تنها یکی از پروژه های متعدد این شرکت است که با هدف انقلابی در جهان مدرن انجام می شود و در حال حاضر این شرکت در این راه در حال پیشرفت حیرت انگیزی است. درحال حاضر این غول فن آوری می‌خواهد یکی دیگر از تلاش هایش در این زمینه را به سرانجام  برساند، که به طور بالقوه می تواند کلیدی برای دسترسی به اینترنت بدون مرز در سراسر جهان باشد.

اگر به سال ۲۰۱۴ برگردیم گوگل یک شرکت مبتنی بر آلبوکرک، به نام “تیتان هوا و فضا”را از آن خود کرد، که متخصص در طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین بود. گفته می شود، این معامله برای جلوگیری از خرید این شرکت توسط فیس بوک بود، که رویکرد خود را در کسب و کار قرار داده بود و محرمانه شده بود، اما از آن زمان گوگل قطعا برای ساخت بسیاری از پروژه های مدرن خود در آن سرمایه گذاری کرده است.

تیتان موفق به طراحی سوپر لایت فوق العاده باهوش که یک هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی، می باشد شده است و این هواپیما برای کمک به اهداف گوگل در پروژه Loom مناسب است. این هواپیما کوچک خودکفا است و می تواند برای مدت طولانی در هوا پرواز کند، ضمن این که تمام محموله های ضروری  برای دسترسی به اینترنت بی سیم را از بالا را فراهم می کند.

هر دو تکنولوژی دارای یک تناسب عالی هستند. بالن Loom قطعا مفهوم هوشمندانه و توسعه یافته ای بود، آنها میخواهند آن را به پروژه ای کارآمدتر تبدیل کنند، زیرا بالن فاقد قدرت مانور است و تنها بر جریان باد برای تغییر مکان تکیه می کند. هواپیماهای بدون سرنشین تیتان راه حل این مشکل هستند. استفاده از انرژی طبیعتی و زیرکی و مانور پذیری آن مناسب برای تخصیص اینترنت به مناطق بحرانی در مواقع اضطراری است.

سوندار پیچای، معاون ارشد مدیر عامل گوگل در مصاحبه امروز MWC درباره تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین جدید و چگونه آینده پروژه Loom گفت ممکن است همکاری نزدیک با تیتان برای انجام این پروژه به طول انجامد. او در ادامه به اظهار نظر، درباره برنامه های گوگل برای آینده فن آوری و نیز توجه به پروژه های بزرگ حامل اینترنت و ارائه آن در سراسر جهان تکیه می کنند. اگر این پروژه به خوبی پیش رود با توجه به طرح تیتان برای یک پرواز آزمایشی که در چند ماه آینده شروع می شود، اگر این کار به خوبی انجام شود ممکن است کلید انتقال اینترنت قابل اعتماد به کشورهای در حال توسعه و مناطق دور افتاده بر روی زمین پیدا شود.

[منبع: ‫GSMArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *