روزنگار ؛ افزایش کابران اندروید ۵ و باز هم همگام با MWC 2015

روزنگار ؛ افزایش کابران اندروید ۵ و باز هم همگام با MWC 2015
  • 1393/12/12
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

تعداد کاربران اندروید ۵ آبنبات چوبی از ماه گدشته تا کنون دو برابر شده است

Jelly-Bean-remains-on-top-of-KitKat-with-3.3-using-Lollipop

بر اساس آخرین اعداد و ارقام منتشر شده، کاربران اندروید ۵ آبنبات چوبی ۳/۳ درصد از کل کاربران این سیستم عامل بودند. این در حالی است که در ماه گذشته این میزان ۱/۶ درصد بود که دوبرابر رشد را در طول یک ماه نشان می دهد. این آمار بر اساس تعداد دستگاه هایی است که Google Play Services در آنها نصب شده.

تلفن هوشمند Gionee Elife S7 رسما معرفی شد

Untitled-1

Gionee سازنده دو تلفن هوشمند بسیار باریک است که برای اولین بار با چنین ضخامتی گوشی همراه تولید نمیود. گوشی Elife S5.5  و پس از آن Elife S5.1 در سال گذشته دو تلفن هوشمند معرفی شده توسط این شرکت بودند. Gionee Elife S5.1 تنها ۵/۱۵ میلیمتر ضخامت دارد و رقم باریکترین تلفن هوشمند را یدک می کشید. البته پس از این دستگاه Oppo R5 معرفی شد که فقط و فقط ۴/۸۵ میلیمتر ضخامت آن بود. پس از گوشی Oppo هم دستگاهی دیگر با نام Vivo X5 معرفی شد که ضخامتی ۴/۸ میلیمتری داشت و حالا هم  Coolpad lvvi K1 Mini معرفی شده که ۴/۷ میلیمتر ضخامت دارد.

گوگل سخت درحال کار بر روی هواپیماهای بدون سرنشین تیتان برای ارائه اینترنت در نقاط دور افتاده است

gsmarenad_001

بسیاری از شما مطمئنا پروژه Loom را به یاد دارید پروژه ای که گوگل در آن تلاش های شگفت انگیزی برای اتصال به اینترنت در مکان های دور افتاده، از طریق بالن های مخصوص داشت. این تنها یکی از پروژه های متعدد این شرکت است که با هدف انقلابی در جهان مدرن انجام می شود و در حال حاضر این شرکت در این راه در حال پیشرفت حیرت انگیزی است. درحال حاضر این غول فن آوری می‌خواهد یکی دیگر از تلاش هایش در این زمینه را به سرانجام  برساند، که به طور بالقوه می تواند کلیدی برای دسترسی به اینترنت بدون مرز در سراسر جهان باشد.

۱۰ دلیلی که باعث برتری فروش گلکسی اس ۶ Edge به گلکسی اس ۶ خواهد شد

Samsung Galaxy S6 Edge review (1)-970-80

همانطور که می دانید دیشب سامسونگ در طی یک رویداد دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ edge را در نمایشگاه MWC سال جاری معرفی کرد. گلکسی اس ۶ برندی است که در طی چند ماه گذشته خبرساز ترین محصول هوشمند به شمار می آید. حال  تفاوت این دو در چیست؟ مشخصاتی یکسان اما صفحه نمایشی متفاوت گلکسی اس ۶ edge دارای صفحه نمایش دوگانه منحنی است که تصاویر آن ها را مشاهده کرده اید. اما این دستگاه می تواند انتخاب بهتری نصبت به نسخه دیگر خود یعنی گلکسی اس ۶ باشد. در ادامه با ما همراه باشید که با ارائه ۱۰ دلیل برتری اس ۶ edge را در فروش تایید کنیم.

یاهو ۲۰ ساله شد

yahoo-david-paul-morris-getty

شما در حال حاضر به یک سایت با سابقه دسترسی دارید: یاهو، یکی از اولین ارائه دهندگان خدمات بزرگ وب، به سن ۲۰ سالگی رسید. این شرکت در دو دهه گذشته رشد قابل توجهی داشته است. این شرکت به عنوان یک دایرکتوری وب در سال ۱۹۹۰ شهرت یافت، و به سرعت پورتال وب انتخابی انبوهی از کاربران شد.

نگاه نزدیک به تلفن هوشمند Moto E 2015

Motorola-Moto-E-2015-hands-onمدل ۲۰۱۵ تلفن هوشمند اقتصادی Moto E از موتورولا در کنگره جهانی موبایل امسال رونمایی شد. این دستگاه از صفحه نمایشی ۴/۵ اینچی بهره می برد وسیستم عامل پیشفرض آن اندروید ۵ است. مدل جدید Moto E هم اکنون آماده فروش است.

نگاهی نزدیک به گوشی هوشمند آلکاتل OneTouch Idol 3 در MWC 2015

gsmarena_100

رویداد مطبوعاتی شرکت آلکاتل در کنگره حهانی موبایل برگزار شد و می توان گفت که یکی از جذاب ترین آن ها بود چرا که این شرکت دستگاه های خوبی را معرفی کرد. این شرکت تمرکز خود را روی گوشی هوشمند OneTouch Idol 3 گذاشت. این گوشی دو مدل دارد که تفاوت عمده آن ها در ظاهر آن ها است. گوشی هوشمند OneTouch Idol 3 دارای دو اندازه ۴٫۷ اینچی و ۵٫۵ اینچی می باشد که برای راضی نگه داشتن کاربران ساخته شده است. در ادامه نگاهی به این دو گوشی هوشمند خواهیم انداخت

Android Pay از سوی گوگل تایید شد

Google_Sign

اخیرا خبرهایی درباره سرویس پرداخت گوگل شنیده بودیم که پیش از این اپل این ویژگی را به ارمغان آورد و همچنین سامسونگ همزمان با معرفی گلکسی اس ۶ سرویس samsung pay را معرفی کرد. امروز این شرکت بزرگ در نهایت سرویس Android Pay را تایید کرد. ساندار پیچای اعلام کرد که Android Pay یک سرویس تکی نیست بلکه با یک لایه API شرکت های دیگر را قادر به پشتیبانی از پرداخت امن خواهد کرد. ساندرا پیچای امروز در طی سخنرانی خود در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۵ این سرویس را تایید کرد. او همچنین به برنامه های این سرویس برای شرکت های مخابراتی اشاره کرد که در طی سال گذشته یک کمپانی را به دست آورده است.

Wiko از گوشی هوشمند Highway Star 4G در MWC 2015 پرده برداری کرد

gsmarena_001 (25)

Wiko تولید کننده فرانسوی گوشی های هوشمند امروز از دو دستگاه جدید پرده برداری کرد که Highway Star 4G و Highway Pure 4G نام دارند. Star 4G تقریبا پرچم دارد شرکت Wiko است اما این واقعیتی است که از دیگر گوشی های هوشمند بسیار پایین تر است.  بدنه آلومینیومی جذاب و وجود برخی مشخصات مناسب آن را معقول نمایش می دهد. این دستگاه دارای صفحه نمایش ۵ اینچی ۷۲۰p AMOLED با گوریلا گلاس ۳ است و دارای دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی با فلش LED، دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی، ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقاء از طریق اسلات کارت میکرو اس دی) و باتری ۲,۴۵۰ mAh  می باشد. قدرت این دستگاه با پردازنده ۸ هسته ای ARM’s Cortex-A53 با سنجش زمان ۱٫۵ GHz تامین می شود.

بیل گیتس دوباره پولدارترین فرد دنیا شد + بررسی جایگاه پولدارترین مدیران حوزه تکنولوژی

bill_gates_steve_ballmer-100056493-large

همه ساله مجله فوربس با بررسی دارایی های افراد اقدام به انتشار لیست پولدارترین مردان و زنان جهان می کند.در این رده بندی همیشه تعدادی از مدیران حوزه تکنولوژی در جایگاه های بالای لیست قرار دارند، در آخرین رده بندی این مجله بازهم بیل گیتس در صدر این لیست قرار گرفت. بیل گیتس با ثروتی معادل ۷۹٫۲ میلیارد دلار در حالی در صدر لیست ثروتمندترین افراد دنیا قرار گرفت که پس از وی تاجر مکزیکی کارلوس اسلیم قرار دارد. در این لیست تعدادی  از نام های جدید حوزه فناوری و تکنولوژی که در این رده بندی به لیست اضافه شده اند نیز به چشم می خورد مانند مدیران Snapchat و Uber .

در این ساعت به پایان روزنگار امروز در گویا آی تی رسیدیم و خلاصه مهمترین اخبار روز فناوری و تکنولوژی را خدمت شما بیان کردیم. در زیر می توانید لینک سایر مطالب منتشر شده امروز را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

Mafia Rush یک بازی ساده و در عین حال هیجان انگیز

ورزش‌نگار ؛ شکست گلدن استیت/ قهرمانی شهرداری بم در تیم فوتبال بانوان و بیشتر

ربات های جراح داوینچی در ایران

سامسونگ از دوربین سلفی ۸MP ISOCELL با تراشه جدید NFC رونمایی کرد

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی گلکسی اس ۶ edge

انتشار برنامه Photos در آخرین نسخه بتای OSX

تلفن هوشمند BlackBerry Leap رسما معرفی شد

HTC One M8i را قرار است با نام HTC One M8s ببینیم!؟

راهنمای خرید ؛ کنسول Sony PlayStation 4 و تلفن هوشمند Nokia Lumi 1320

PowerVR G6020 یک پردازنده گرافیکی برای گوشی های فوق العاده مقرون به صرفه

تکنولوژی تشخیص قرنیه چشم فوجیتسو بهتر از سنسور اثر انگشت عمل می‌کند

ویندوز ۱۰ موبایل ، برای تمام دستگاه هایی که ویندوزفون ۸/۱ را اجرا می کنند منتشر می شود

بازی ٰMortal Kombat X در ماه آپریل برای موبایل‌ها از راه خواهد رسید

افزایش کیفیت سرعت اینترنت مخابرات استان تهران و البرز

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *