اپل بلاخره در فروش گوشی های هوشمند از سامسونگ پیشی گرفت

اپل بلاخره در فروش گوشی های هوشمند از سامسونگ پیشی گرفت
  • 1393/12/13
  • مبين
  • 0

برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ بلاخره شرکت اپل از واحد فروش سامسونگ را پشت سر گذاشت و در سه ماهه آخر سال گذشته ۷۴٫۸ میلیون گوشی هوشمند را فروخته است در حالی که فروش سامسونگ در این سه ماه ۷۳ میلیون بود.

برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ سامسونگ موفق به فروش ۸۳٫۳ میلیون گوشی هوشمند شده بود و در رتبه دوم نمودار فروش شرکت اپل قرار داشت که رقم آن تنها ۵۰٫۲ میلیون بود که ۴۹٪ در سال ۲۰۱۴ افزایش یافت در حالی که سامسونگ ۱۲٫۴% کاهش را در بخش فروش داشته بود.

اپل این فروش قوی را با دو مدل آیفون بزرگتر یعنی ۴٫۷ اینچی آیفون ۶ و ۵٫۵ اینچی آیفون ۶ پلاس را داشت به علاوه طرفداران این شرکت از بزرگ شدن صفحه نمایش این دستگاه استقبال کردند.

به گفته گارتنر که یک محقق است اپل ۲۰٫۴% از بازار گوشی های هشومند جهان را در سه ماهه سال گذشته دارد و سامسونگ در همین تاریخ ۱۹٫۹% از سهام بازار گوشی های هوشمند جهان را دریافت کرد.

گارتنر می گوید که Lenovo در مقام سوم جدول فروش سال ۲۰۱۴ با ۶٫۶% قرار دارد. همچنین هواوی چهارم و سیائومی در رتبه پنجم قرار دارد که مقدار فروش آن ۱۸٫۶  است و برای کل سال ۲۰۱۴ شیائومی ۶۱٫۱ میلیون از دستگاه های هوشمند خود را فروخته است. همچنین برای کل سال سامسونگ موفق به فروش ۳۰۷٫۵ میلیون و اپل نیز ۱۹۱٫۴ میلیون از دستگاه های خود را فروخته است. اگرچه رقم کلی فروش سامسونگ از اپل بالاتر است اما اپل از سه ماهه چهارم به رتبه اول جدول فروش رسید. علاوه بر این Lenovo الجی و هواوی در کل سال گذشته ۳۹۲٫۵ فروش را داشته اند.

 همانطور که از اندروید خبر دارید ۸۰٫۷% از کل گوشی های هوشمند را در بازار دارد و این رقم در مقایسه با iOS تنها ۱۵٫۴% است. نظر شما درباره این خبر چیست؟

Capture

[منبع: phonearena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *