با قدرت تفکر پیشرفته ترین هواپیمای نظامی جهان هدایت می شود

با قدرت تفکر پیشرفته ترین هواپیمای نظامی جهان هدایت می شود
  • 1393/12/15
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، زن خلبان آمریکایی که از ناحیه ی دست و پا معلول است توانست با قدرت تفکر، هواپیمای نظامی جهان را  به حرکت درآورد و بعد آن را روی زمین نشاند. هدایت با قدرت تفکر و بدون داشتن دست و پا کار سخت و دشواری به نظر می رسد در حالی که خانم جین شرمان با اینکه سالهاست به دلیل بیماری نادر به معلولیت دچار شده است، به این موفقیت رسید.

این زن با کمک برنامه ویژه ی آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA) و با ایمپلنت های نورونی موجود در مغزش کنترل مناسبی بر اندام های روباتیکی اش دارد و این عمل با قدرت تفکر انجام می گیرد. اندام های روباتیک هوشمند خانم جین شرمان به او کمک می کند تا پیشرفته ترین هواپیمای نظامی جهان را که همان شبیه ساز هواپیمای جنگنده F-35 است به کنترل و حرکت در آورد.

طبق گفته ی مدیر آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا، این یک موفقیت بزرگ در زمینه  ی فناوری های نو ظهور است که این خانم با کمک قدرت تفکر توانست بازوی روباتیکی که به بدنش متصل است را به حرکت در آورد و بعد از این موفقیت تقاضا کرد شبیه ساز هواپیمای جنگنده F-35 به کنترل و هدایت در آورد و به عقیده ی دانشمندان در تحقیقات مربوط به سیگنال دهی نورونی، این موفقیت عامل تحریک کننده ی بزرگی برای توسعه ی این تحقیقات می باشد.

[منبع:mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *