یوتیوب حالا از ویدئوهای ۳۶۰ درجه پشتیبانی می کند

یوتیوب حالا از ویدئوهای ۳۶۰ درجه پشتیبانی می کند
  • 1393/12/23
  • مجتبی
  • 0

در روز جمعه، گوگل اعلام نمود که اپلیکیشن یوتیوب برای اندروید حالا از ویدئوهای ۳۶۰ درجه ای پشتیبانی می کند. برای انجام اینکار گوگل ویدئوهای ۳۶۰ درجه ای که با دوربین هایی نظیر Bublcam، Giroptic’s 360cam، IC Real Tech’s Allie، و RICOH THETA ساخته شده اند را مجاز دانسته. هدف از اینکار این است که گوگل امکان پخش ویدئوهای این تولیدکنندگان دوربین را فراهم سازد. در حال حاضر ثبت ویدئوهای ۳۶۰ درجه نیاز به اضافه کردن یک اسکریپت برای مجاز بودن در یوتیوب و آپلود آن در این سرویس دارد. در آینده گوگل امیدوار است که این روند به صورت خودکار صورت پذیرد.

با بروزرسانی جدید که برای اپلیکیشن اندرویدی یوتیوب منتشر شده، کاربران می توانند تلفن های هوشمند یا تبلت خود را برای مشاهده یک ویدئو ۳۶۰ بگردانند. به این صورت تصویر از زوانای مختلف در ویدئو ثبت می شود. درحالیکه این ویژگی برای کاربران اندرویدی فراهم شده اما گوگل اعلام نموده در حال انجام کار بر روی نسخه iOS نیز هست تا به زودی کاربران این پلتفرم نیز بتوانند ویدئوهای ۳۶۰ درجه ای ثبت شده خود را در این سرویس آپلود کنند.

البته برای مشاهده ویدئوهای ۳۶۰ درجه ای کاربران می توانند از همان نسخه های یوتیوب موجود در دستگاه های اندرویدی خود استفاده کنند. برای انجام اینکار آنها باید دستگاه خود را بچرخانند تا تصاویر مختلف در نماها و زوایای مختلف قابل مشاهده باشند. همین کار را از طریق وب سایت یوتیوب نیز می تواند انجام داد که در اینصورت باید برای چرخش ویدئو موس را جابجا نمایید.

نظر شما در مورد این سرویس چیست؟ آیا ویدئوهای ۳۶۰ درجه را تا کنون ثبت کرده اید یا نمونه ای از آن را تماشا نموده اید؟ نظرات با ارزشتان را در بخش دیدگاه ها با گویا آی تی و سایر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *