مک کیبورد آینده با تکیه بر فناوری Force Touch عرضه خواهد شد

مک کیبورد آینده با تکیه بر فناوری Force Touch عرضه خواهد شد
  • 1393/12/29
  • مهرداد فراهانی
  • 0

مطمئنا همه تجربه تایپ لمسی بر روی تلفن همراه خود و یا تبلت را داشته اید. معمولا ایده این است که شما بازخورد لمسی را هر زمان که یک کلید را فشار دهید، مشاهده کنید و شما از ثبت آن مطمئن شوید. با این حال آن را کاملا مشابه فشار دادن بر روی صفحه کلید واقعی حس نمی کنید.
این جایی است که فن آوری Force Touch اپل به کار می آید. با توجه به پتنت ثبت شده توسط اپل، به نظر می رسد که این شرکت کوپرتینو در حال بررسی ایده ایجاد صفحه کلید مجازی با استفاده از فن آوری Force Touch می باشد. ایده این است که با استفاده از این فناوری یک صفحه کلید ساخته شود که علاوه بر لمسی بودن کمتر مانند یک صفحه کلید مجازی باشد و احساسی بیشتر شبیه به یک صفحه کلید واقعی ایجاد کند.

Apple_gray_logo
این کار به طور بالقوه می تواند منجر به ساخت صفحه کلید فیزیکی شود که در آن اپل اساسا می تواند از یک صفحه کلید مسطح از شیشه یا فلز استفاده کند به نوعی که کاربر بر روی آن احساسی شبیه به احساس فشار دادن بر روی کلید فیزیکی داشته باشد. قبل از این هم اپل موفق به ساخت ترک پد های مک‌بوک جدید با فناوری Force Touch شده است که به کاربر احساس و تجربه کاری بهتری را منتقل می کند.
به تازگی کشف شده است که اپل با استفاده از بازخورد لمسی فناوری Force Touch در نرم افزار iMovie انجام عملکردهای خاصی را در آن امکانپذیر کرده است.

[منبع: ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *