گوشی اندرویدی دیگری که ویندوز ۱۰ را اجرا خواهد کرد؛ اینبار نوبت به ZTE رسیده

گوشی اندرویدی دیگری که ویندوز ۱۰ را اجرا خواهد کرد؛ اینبار نوبت به ZTE رسیده
  • 1394/1/1
  • مجتبی
  • 0

چند روز پیش بود که خبری در گویا آی تی منتشر کردیم مبنی بر اینکه مایکروسافت قصد دارد با یک رام مخصوص و سفارشی، ویندوز ۱۰ را بر روی دستگاه های اندرویدی اجرا کند. اولین دستگاهی که این غول دنیای نرم افزار در نظر گرفت تا رام خود را بر رویش تست کند، تلفن هوشمند Mi 4 از شیائومی بود و بر اساس برنامه مایکروسافت این شرکت چینی از همکاران تجاری برای توزیع ویندوز ۱۰ هم خواهد بود.

اما حالا بنظر می رسد که شیائومی تنها شرکتی نیست که قرار است در پروژه اجرای ویندوز ۱۰ بر روی اندروید فعالیت کند. اخیرا تصاویری از تلفن هوشمند ZTE Nubia Z9 منتشر گردیده که در حال اجرای ویندوز ۱۰ است. این تلفن هوشمند همانطور که احتمالا می دانید هنوز رسما معرفی نشده.

بر اساس گفته وب سایت چینی MyDrivers و با استناد به کنفرانس WinHEC ، تلفن هوشمند ZTE Nubia Z9 از صفحه نمایشی ۵/۲ اینچی بهره می برد که رزولوشن فول اچ دی را ارائه می کند. در دل این محصول یک پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ قرار دارد و نیز پردازنده گرافیکی ‌اش Adreno 430 است. حافظه داخلی ذخیره سازی در نظر گرفته شده برای محصول مورد بحث ۳۲ گیگابایت و حافظه رو پردازشی آن نیز ۳ گیگابایت است. دوربین اصلی دستگاه در پشت آن قرار دارد و سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی دارد که مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر هم هست. دوربین جلویی آن هم بنابه گفته ها ۸ مگاپیکسلی است که برای عاشقان سلفی یک گزینه بسیار خوب است. درحالیکه ZTE هنوز به صورت رسمی این دستگاه را معرفی نکرده اما به احتمال زیاد با سیستم عامل اندروید ۵ آبنبات چوبی عرضه می شود.

zte-numbia-windows-phone-1-465x620

شیائومی و ZTE تنها شرکت هایی نیستند که قرار است سیستم عامل ویندوز را بر روی محصولات اندرویدی خود تست کنند. اگر به ماه آگوست سال میلادی پیش برگردیم، اچ تی سی نیز یک نسخه ویندوزفونی از پرچمپدار آن زمان خود یعنی One M8 عرضه نمود. بعلاوه شرکتی به نام Wei Yan هم که در چین فعالیت دارد شایعه شده که قرار است دستگاهی به نام Sofia که دو سیستم عامل ویندوز ۱۰ و اندروید ۵ را همزمان می تواند اجرا کند.

[منبع: Neowin]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *