عرضه تبلت بهداشتی توسط گوگل برای مقابله با ویروس ابولا

عرضه تبلت بهداشتی توسط گوگل برای مقابله با ویروس ابولا
  • 1394/1/1
  • علیرضا اصغری
  • 0

اگر تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید که آلوده ترین سطوحی که ممکن است در طول روز با آن سر و کار داشته باشید، چه چیزی ممکن است باشد، احتمالا بسیار متعجب خواهید شد که بدانید این سطوح، ابزارهای همراهتان هستند. چیزهایی مثل تلفن های هوشمند یا دستگاه تبلت شما. حال تصویر کنید که شما در نقش یک پزشک و در حال مبارزه با ویروس ابولا هستید. خب در حالی که از سر تا پای شما با لباس مخصوص پوشانده شده است، انتظار دارید با چنین وسیله ی آلوده ای کار نمایید!

ولی حال معلوم شده است که دیگر پزشکان مجبور به انجام این کار نیستند. زیرا بر طبق گزارش Wired، و به لطف تلاش های شرکت گوگل، تبلتی تولید شده است که در مقابل مایع کلر مقاوم است.

داستان این تبلت به زمانی بر می گردد که یک پزشک به نام Jay Achar، از همکاز خود  Ivan Gayton درباره روشی کاراتر برای انتقال یادداشتها و نتایج ثبتی پزشکی سوال کرد؛  Gayton نیز با مراجعه به یکی از دفاتر خیریه گوگل، به ایده طراحی تبلتی رسید که به اندازه کافی جهت انتقال داده های پزشکی ایمن بود و طی این انتقال هیچ گونه ویروسی منتقل نمی شد.

Google Tablet Ebola

این تبلت داخل محفظه ای از جنس پلی کربنات قرار گرفته است. ماده ای که به طور معمول از آن به جهت مقاومت در مقابل حرارت استفاده می شود. خاصیت دیگر پلی کربنات نیز، مقوامت نسبتا خوب آن در برابر اثر ضربه می باشد. این محفظه همچنین این امکان را می دهد که تبلت به طور کامل در مایع کلر غرقاب گردد، زیرا به طور معمول حداقل ده دقیقه زمان لازم است که یک وسیله که در ناحیه پر خطر استفاده شده است، به میزان کافی ضد عفونی شده و برای محیط بیرونی قابل استفاده گردد.

این تبلت همچنین در آینده برای موارد دیگری، جز مبارزه با ابولا استفاده خواهد شد. به لطف زحمات Eric D. Perakslils، دکترِ مدرسه پزشکی هاروارد که با همکاری موسسه پزشکان بدون مرز (Médecins Sans Frontières) در حال کار بر روی تبلت های با سیستمِ عامل منبع باز هستند تا بتوانند این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم آورند که با ارتقا نرم افزار و سخت افزارهای مربوطه، تبلتی جهت مقابله با سایر بیماری ها تولید نمایند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *