استفاده نیروی هوایی آمریکا از جنگنده های F-16 با قابلیت کنترل از راه دور در تمرینات

استفاده نیروی هوایی آمریکا از جنگنده های F-16 با قابلیت کنترل از راه دور در تمرینات
  • 1394/1/5
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

خلبانان نیروی هوایی ایالات متحده معمولاً برای تقویت مهارت های پروازی خود از برنامه های شبیه ساز بر علیه هواپیماهایی با قدرت مشابه جنگنده های نیروهای مهاجم استفاده می کنند. چندین سال است که این وظیفه بر عهده فانتوم II های F-4 بدون سرنیشن بوده است. اما این جنگنده های دوره نبرد ویتنام دیگر قادر نیستند با تسلیحات هوایی مدرن آمریکا رقابت کنند. به همین دلیل نیروی هوایی ایالات متحده اخیراً از نسل جدید اهداف خودکار مبتنی بر فالکون های جنگنده F-16 استفاده کرده است.

f-16_his5_l

هفته گذشته، بوئینگ اولین مورد از ۱۲۶ پهباد هدف QF-16 قابل کنترل از راه دور را به منطقه نظامی تیندال در فلوریدا تحویل داده است. رایان اینمن، جانشین فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اظهاراتی در سال ۲۰۱۳ بیان کرده بود: “دیدن چنین جنگنده ای بدون خلبان و سرنشین بسیار عجیب به نظر می رسید، اما پرواز آن در منطقه واقعاً تحسین برانگیز بود. استفاده از چنین ابزارهایی، هماهنگ با وضعیت فعلی جهان واقعی و پلتفرم هواپیماهایی است که می توانند به عنوان یک هدف شلیک کنند”.

پنج فروند QF-16 دیگر نیز تا پایان اکتبر (مهر) آماده شده و به عنوان بخشی از پیش تولید کمپانی بوئینگ وارد چرخه ارتش می شوند. این جنگنده ها توسط اسکادران هشتاد و دوم هوایی به عنوان MiG-29 فولکروم و سوخو Su-27 فلانکر به کار گرفته خواهند شد و در واقع مشابه جنگنده های روسی هستند که ممکن است نیروی هوایی ایالات متحده در نبردها با آنها مواجه شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *