شرح جزییات تراشه گیرین ۹۳۰ توسط هواوی

شرح جزییات تراشه گیرین ۹۳۰ توسط هواوی
  • 1394/1/8
  • مهرداد فراهانی
  • 1

این کاملا روشن است که هواوی جز شرکت های درحال پیشرفت می باشد و برخی از پیشرفت های قابل توجه این شرکت این است که چیپ ست های پردازنده اش را خودش می‌سازد و این موضوع برای برخی کاربران نگرانی هایی از کارکرد این چیپ‌ست ها به وجود آورده است. در واقع، یکی از پردازنده های شکست خورده این شرکت گیرین ۹۱۰ است که در P7 گنجانیده شده بود. اما به نظر می رسد که هواوی تصمیم گرفته است با به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد تراشه گیرین ۹۳۰ که گفته می شود “مغز” پرچمدار این شرکت، می باشد می خواهد به این نگرانی ها پایان دهد.

gsmarena_001

به نظر می رسد که درون این پردازنده از SOC استفاده شده است که درواقع یک نسخه بازسازی شده از Cortex-A53 است که به عنوان Cortex-A53E شناخته می شود است و در آن از سنجش زمان ۲٫۰ گیگاهرتز استفاده شده است. این پردازنده چهار هسته دارد و به این دلیل هواوی ترجیح داده از Cortex-A53 استفاده کند که به ادعای این شرکت در هسته های قدرتمند تر از Cortex-A53، با افزایش ۵۶ درصدی عملکرد مصرف باتری ۲۵۶ درصد افزایش می یابد ولی در Cortex-A53 با افزایش عملکرد جریان مصرفی باتری چندان افزایش پیدا نمی کند. هواوی موضع بسیار قوی در مورد نحوه مصرف کارآمد انرژی در دستگاه خود گرفته است و این احتمالا بدون پشتوانه نیست.

[منبع: ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. با سلام
    من میخواستم ببینم آیا اجازه انتشار مطالب سایت شما را در سایت خودم دارم یا نه در واقع منظورم این هست که با چه شرایطی امکان باز نشر و یا کپی برداری از مطالب سایت شما رادارم؟
    با تشکر.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *