با تغییر شیوه ی پخت برنج لاغر شوید

با تغییر شیوه ی پخت برنج لاغر شوید
  • 1394/1/11
  • فرشته سعیدی
  • 4

به گزارش گویا آی تی، محققان برای پخت برنج شیوه ی جدیدی ارائه کردند که نه تنها کالری های حاصل از برنج کاهش می یابد بلکه با عدم اضافه وزن و چاقی همراه است. در دهه ی اخیر بیشتر جوامع با مشکل چاقی و اضافه وزن رو به رو هستند اما امروزه سیاست های جدیدی برای ارتقای سلامت در نظر گرفته اند، همان طور که می دانید برنج چاقی مفرط به دنبال دارد اما با شیوه ی پخت متفاوت می توان ۵۰ تا ۶۰ درصد از کالری برنج را کاهش داد و ویتامین ها و املاح مورد نیاز انسان را تامین کرد.

۱۶۲۷۸۹۳

طبق تحقیقات محققان دانشگاه سریلانکا اگر هنگام پخت برنج یک قاشق چایخوری روغن نارگیل به آبجوش اضافه شود و برنج پخته شده به مدت ۱۲ ساعت در یخچال بماند به مقدار زیادی کالری برنج کاهش می یابد. آنها معتقدند که روش پخت تاثیر زیادی بر کاهش یا افزایش کالری برنج دارد و اگر برنج به صورتی که گفته شد پخته نشود اضافه وزن به همراه دارد و مصرف زیاد آن منجر به دیابت می شود.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. برنج که حسابی تو یخچال یخ زد دواره باید گرمش کنیم یا همونطوری یخ یخ بخوریمش؟!!!!!!!!!!

  2. اول اینکه برنج تو یخچال یخ نمیزنه دوما باید گرمش کرد و استفاده کرد مثل غذاهای دیگه اینجا سایت اشپزی نیس که توضیح بدم ولی به هرحال کسی که می خواد لاغر شه باید این سختی ها رو تحمل کنه

  3. سلام ، من میخواستم بدونم که آیا میشه این نوع برنج رو برای مصرف چند روز پخت و در یخچال نگهداری کرد و بعد از گرم کردن دوباره اون رو خورد؟

    1. سلام اگه طعم و بوی اون تغییر نکنه بله میشه به شرطی که فقط یک بار گرم بشه ولی واسه اینکه بیشتر بتونید برنجتونو نگه دارید مقداری که اضافه اومده رو روشو بپوشونید و داخل فریزر بذارید و موقعی که احتیاج داشتید از حالت منجمد در بیارید و گرم کنید در هر صورت برنج نباید بیش از یک بار گرم بشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *