پنکه جدید بدون پره Dyson یک فیلتر هوای قدرتمند نیز می باشد

پنکه جدید بدون پره Dyson یک فیلتر هوای قدرتمند نیز می باشد
  • 1394/1/12
  • علیرضا اصغری
  • 2

شرکت Dyson به واقع از چرک و کثیفی متنفر است،‌ برای تایید این نکته باید به تولید پنکه بدون فن جدید این شرکت اشاره کنیم که قادر است ذرات بسیار ریز معلق در هوا را فیلتر و تصفیه نماید که از جمله این ذرات می توان از ویروس ها، باکتری ها و گرده ها نام برد. اندازه این ذرات معلق به کوچکی ۰٫۱ میکرون می باشد. این دستگاه که به درستی Pure Cool AM11 نامگذاری شده است،‌ کاملا ما را به یاد دیگر پنکه های برجی شکل Dyson می اندازد ولی تفاوت محسوس و قابل توجه آن،‌ وجود استوانه شیشه ای HEPA جهت تصفیه هوا است که دورِ پایه اصلی قرار گرفته است.

PureCoolIronBlue

بعد از تست بر روی ۴۵۰ نمونه،‌ این شرکت ادعا نمود که فیلتر دستگاه قادر است تا ۹۹٫۹۵ درصد از ذرات معلق بسیار ریز را تصفیه نماید و کارایی موثرِ آن برای ۴۳۸۲ ساعت و یا حدود شش ماه کار مداوم خواهد بود. به عبارت دیگر چنانچه شما از Pure Cool روزانه برای مدت ۱۲ ساعت استفاده نمایید، بعد از یک سال مجبور به تعویض فیلتر آن خواهید بود. البته کمی سخت خواهد بود که بتوان گفت این زمان در پکن غبارآلود نیز معتبر خواهد بود،‌ شهری که Dyson تصمیم گرفته است که عرضه جهانی محصول خود را از آنجا آغاز نماید.

طبق آزمایشی که برای یک شب انجام شد،‌ هنگام کار با سرعت متوسط،‌ این پنکه کاملا بی صدا کار می کند و به هیچ وجه مزاحم خواب شما نمی شود. اگر بخواهید،‌می توانید تایمر خاموشی آنرا برای زمانی بین ۱۵ دقیقه تا ۹ ساعت تنظیم نمایید و البه این کار از طریق دستگاه کنترل از راه دور آن که در قسمت مغناطیسی بالای پنکه قرار می گیرد؛، قابل تنظیم خواهد بود.

Dyson Pure Cool

در ارتباط با میزان کارایی فیلتر HEPA پنکه (که تعویض آن نیز خیلی سخت نمی باشد)، ‌هنوز نیاز به انجام آزمایشات بیشتر وجود دارد و تا اینجا؛‌تنها می توانیم به ادعای مطرح شده از سوی شرکت سازنده بسنده نماییم.

به طور قطع، عرضه جهانی این محصول به تدریج صورت خواهد گرفت ولی برای اطلاع بیشتر شما،‌ باید بگوییم که این پنکه از ماه مه در کشور هنگ کنگ به قیمت ۵۵۸۰ دلار هنگ کنگ و یا حدود ۷۲۰ دلار آمریکا (دو میلیون و چهار صد هزار تومان) آماده فروش خواهد بود. البته در کشور ژاپن، جایی که این شرکت طبق یک عادت همیشگی علاقه مند است که محصولاتش را ابتدا در آنجا عرضه نماید، ۵۸۰ دلار خواهد بود.

منبع: [engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام خسته نباشید
    راستش من هنوز امیدوارم شما از اموزش طراحی سایت منصرف نشده باشین
    یه بارم گفتم خیلی از بچه های مثه من که تو شهرای کوچیک زندگی میکنیم چشم امیدمون به شماس.
    شهرما یه دوساعتی باتبریز فاصله داره برا رفت و برگشت به کلاس هر روز باید ۴ساعت تو راه باشیم برا همین مجبوریم علاقمونو سرکوب کنیم پس خواهشا به خاطر بچه های مثه منم که شده از این اموزش منصرف نشین
    البته میدونم تهیه کردن یه اموزش جامع و کامل سخته ولی سعی خودتونو بکنید
    بازم ممنون

    1. دقیقا منم همینه
      خواهشا این کاررو شروع کرده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *