ماه گرفتگی کامل در ۱۵ فروردین ۹۴

ماه گرفتگی کامل در ۱۵ فروردین ۹۴
  • 1394/1/12
  • علی رضاپور
  • 0

شنبه، چهارم فوریه مصادف با ۱۵ فروردین ، یک اتفاق جالب خواهد افتاد. قبل از طلوع خورشید ماه بصورت کامل پنهان خواهد شد.جهت این خسوف، از غرب آمریکای شمالی می باشد. همچنین لازم به ذکر است که این اتفاق در شرق آسیا و استرالیا بعد از ظهر اتفاق خواهد افتاد.در حالت کلی هر وقت که خورشید،زمین و ماه به ترتیب به موازات هم قرار بگیرند سایه ی زمین روی ماه می افتد و در نتیجه خسوف یا ماه گرفتگی ایجاد خواهد شد. ماه گرفتگی کامل باعث ایجاد رنگ نارنجی یا قرمز تیره می شود و در این صورت زمینی ها در ۱۵ فروردین ماه را نارنجی تیره خواهند دید؛این رنگ ماه شباهت زیادی به مریخ پیدا خواهد کرد.

همانطور که خسوف در ۸ اکتبر سال پیش هم اتفاق افتاد، این ماه گرفتگی هم از سمت کانادا و شمال آمریکا ظهور خواهد کرد. بهترین مکان برای مشاهده ی اتفاق نام برده شده، سواحل غربی می باشد چون در آن مناطق از همان شروع خسوف تا پایان آن قابل مشاهده است و از همه مهم تر اینکه هنگام رخ دادن این ماه گرفتگی، مناطق یاد شده تاریک هستند.

۱-totallunarec

منطقه ی New England حتی بخشی جزئی از این رخداد را نخواهد دید. در مناطق هاوایی و نیوزلند، این خسوف در نیمه شب اتفاق می افتد و در نواحی استرالیا، چین، ژاپن و آسیای جنوبی این پدیده در عصر رخ خواهد داد.

این خسوف (ماه گرفتگی)، تقریبا دو هفته بعد از کسوف (خورشید گرفتگی) ۲۰ مارس بود که در اطلس شمالی و اقیانوس شمال خود را نشان داد. این نوع ماه گرفتگی یک دهه است که اتفاق نیافتاده است و تا سال ۲۰۳۲ هم اتفاق نخواهد افتاد.

 [منبع:Phys]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *