۱۰ درصد سهم بازار متعلق به ویندوز فون است

۱۰ درصد سهم بازار متعلق به ویندوز فون است
  • 1394/1/14
  • علی رضاپور
  • 0

ویندوز فون تقریبا یکی از نو ظهور ترین سیستم عامل های تلفن همراه است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شده بود. طبق آخرین داده ها از سوی Kantar که فروش سیستم عامل ویندوز فون را تا ماه فوریه بررسی کرده بود، مایکروسافت شروع خوبی را در سال جدید میلادی، ۲۰۱۵، داشته است.البته لازم به ذکر است که رقبای این سیستم عامل نیز شروع خوبی در سال ۲۰۱۵ داشته اند و نمی توان نتیجه گرفت که کدامیک بیشتر مورد استقبال واقع می شوند.

 داده ها، ویندوز فون را یک سیستم عامل مدعی در اروپا می دانند. تقریبا ۱۰٫۱ درصد سهم بازار کشور های بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا مربوط به ویندوز فون می باشد. ضمنا سهم اندروید در همین بازار ذکر شده، ۳ درصد است؛ این رقم برای این چنین سیستم عاملی واقعا شرم آور است. ظاهرا شرکت اپل با iOS خود جایگاه اول را با ۲۰٫۹ درصد به خود اختصاص داده است. این افزایش فروش در سال گذشته اتفاق افتاده است.
windows_phone_8-100058720-large
اگر بخواهیم هر کشور را به طور جداگانه بررسی کنیم باید بگوییم که این سیستم عامل در کشور فرانسه ۵٫۹ درصد و در کشور استرالیا ۴٫۳ درصد افزایش سهم بازار داشته اند. البته هنوز سیستم عامل یاد شده در ایالات متحده ی آمریکا با استقبال چشم گیری مواجه نشده است. در چین هم اوضاع به همین منوال می باشد؛ سهم ویندوز فون در بازار چین تقریبا ۱ درصد است. این امر دلایل زیادی دارد که مهم ترین آن، وجود اسمارت فون های متنوع ساخت خودشان است. به عنوان مثال اسمارت فون های ارزان قیمت Meizu یا Lenovo
ویندوز فون در صدد رقابت با iOS می باشد. iOS با انتشار iPhone 6 و iPhone 6 plus در سال پیش خود را یک سر و گردن از رقبای خود بالا تر کشید. همچنین اندروید در حال افت شدید می باشد؛ افت این سیستم عامل در چین ۹٫۴ درصد، در فرانسه ۵٫۱ درصد و در کشور های مهم اروپا هم ۳ درصد بوده است. شاید دلیل قیمت پایین گوشی های ویندوز فون هم رقابت با iOS باشد. اگر مایکروسافت به همین منوال ادامه دهد شاید بتواند با سیستم عامل ۵ ساله ی خود، iOS را شکست بدهد.
 [منبع: New Win]
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *