هزینه ساخت گلکسی اس ۶ اچ بیش تر از آیفون ۶ پلاس بوده است

هزینه ساخت گلکسی اس ۶ اچ بیش تر از آیفون ۶ پلاس بوده است
  • 1394/1/27
  • مبين
  • 0

اپل شرکتی است که از مواد پریمیوم در ساخت گوشی های هوشمند خود استفاده می کند و این دلیلی است که مشتریان قیمت بالاتر را برای آن انتخاب می کنند. اکنون به تازگی سامسونگ با دو محصول جدید خود یعنی گلکسی اس ۶  و گلکسی اس ۶  اچ وارد این بازی شده است و در ساخت آن ها از شیشه و فلز استفاده نموده و اعلام شده است که گلکسی اس ۶  اچ هزینه بیش تری را نسبت به ساخت آیفون ۵٫۵ اینچی ۶ پلاس داشته است.

این خبر باتوجه به گزارش منتشر شده از IHS است و در آن اعلام شده که در ساخت گلکسی اس ۶  اچ مدل ۶۴ گیگابایتی واریزون ۲۹۰ دلار هزینه شده است و در مقایسه آیفون ۶ پلاس ۱۲۸ گیگابایتی تنها ۲۶۳ دلار برای ساخت هزینه برداشته است. حال سوال اینجاست که چرا آیفون ۶ پلاس  و مدل های قبلی گلکسی اس بسیار گران تر است؟ البته دلیل گران بودن گلکسی اس ۶ وجود صفحه نمایش QHD خمیده بزرگ است.

samsung-galaxy-s6-edge_006-640x359

صفحه نمایش منحنی ۸۵ دلار برای هر نسخه هزینه دارد و بر اساس گزارشات فون آرنا صفحه نمایش ۳۰% از هزینه کل گوشی را داشته و در واقع دومین جزء گران قیمت در ساخت این دستگاه پردازنده اگزینوس ۷۴۲۰ می باشد که تنها ۲۹٫۵۰ دلار هزینه داشته و تقریبا یک سوم هزینه صفحه نمایش است.

در ادامه این گزارشات گفته شده که صفحه نمایش منحنی بسیار گران است و جزء سخت ترین اجزا در ساخت آن نیز می باشد. همچنین اعلام شده که عملکرد تولید صفحه نمایش منحنی کم است پس ساخت آن محدود است. نظر شما درباره این خبر چیست؟

منبع: [ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *